Архив

Правителството на Обединеното кралство одобрява „самоуправляващи се“ автомобили по магистралите

Автомобилната индустрия приветства въвеждането на автономни превозни средства

Изглед към магистрала M25 в Хъртфордшир, Южна Англия. Правителството на Великобритания иска да бъде в челните редици на въвеждането на технологии за автономно шофиране.

Изглед към магистрала M25 в Хъртфордшир, Южна Англия. Правителството на Великобритания иска да бъде в челните редици на въвеждането на технологии за автономно шофиране.

Reuters

ЛОНДОН – С изявление на правителството си Великобритания на 28 април стана първата страна, която обяви, че ще регулира използването на самоуправляващи се превозни средства с ниска скорост по магистралите, като първите такива автомобили може да се появят на обществени пътища още тази година.

Британското министерство на транспорта заяви, че работи по конкретни формулировки за актуализиране на магистралния код на страната за безопасно използване на системи за самоуправляващи се превозни средства, като се започне с автоматизирани системи за поддържане на ленти (ALKS), които използват сензори и софтуер за задържане на автомобилите в лента, позволявайки да ги ускоряват и спират без намеса на водача.

Правителството заяви, че използването на ALKS ще бъде ограничено по магистрали със скорост под 60 км в час.

Британското правителство иска да бъде в челните редици на въвеждането на технология за автономно шофиране, а министерството на транспорта прогнозира до 2035 г. около 40% от новите автомобили в Обединеното кралство да имат възможности за самоуправление, създавайки до 38 000 нови квалифицирани работни места.

„Автомобилната индустрия приветства тази жизненоважна стъпка, за да позволи използването на автоматизирани превозни средства по пътищата в Обединеното кралство, което ще постави Великобритания в авангарда на пътната безопасност и автомобилните технологии“, каза в изявление Майк Хоус, главен изпълнителен директор на лобистката група на автомобилната индустрия, Обществото на производителите и търговците на автомобили.

Но застрахователните компании предупреждават, че целта на Великобритания да бъде лидер в приемането на самоуправляващи се автомобили може да даде обратен ефект, освен ако автомобилните производители и регулаторите не уточнят настоящите ограничения на технологията, налична днес.

Те казват, че наричането на ALKS „автоматизирано“ или използването на синонимния термин „самостоятелно шофиране“ ще обърка британските шофьори да мислят, че автомобилите могат да се движат сами, причинявайки инциденти и рискувайки обществена реакция срещу технологията.

„Освен липсата на технически възможности, като се обадим на ALKS automated, нашата загриженост е и това, че правителството на Обединеното кралство допринася за объркването и честите злоупотреби с асистирани системи за шофиране, които за съжаление вече са довели до много трагични смъртни случаи“, каза Матю Ейвъри, директор на изследването в Thatcham Research, която е тествала ALKS системи.

Опасностите от шофьорите, които очевидно не разбират ограниченията на технологиите, са проблем в Съединените щати, където регулаторите преглеждат около 20 катастрофи, включващи инструментите за помощ на водача на Tesla, като системата „Автопилот“.