Архив

Toyota Baby Lunar Cruiser Concept (2023)

CALTY винаги мисли за следващото, така че не е изненада, че последното му творение е вдъхновено от превозно средство, създадено да се движи по Луната. Baby Lunar Cruiser (BLC) съчетава дизайна на оригиналния FJ40 Land Cruiser с футуристичните възможности на междупланетно изследователско превозно средство.

BLC черпи вдъхновение от истинския Лунен крайцер, разработен от Японската агенция за аерокосмическиToyota-Baby_Lunar_Cruiser_Concept-2023-1024-02 изследвания (JAXA) и Toyota.

Задвижван от електрически двигатели в колелата и управляван от два джойстика, компактният BLC и безвъздушните гуми му придават несравнима маневреност. Той също така може да се похвали с изключителна видимост навън благодарение на изпъкналия си стъклен капак и панорамен дисплей на арматурното табло с добавена реалност.

Наследствените белези включват решетка с надпис TOYOTA  отпред, пълна с пълен набор от камери и лидарни/радарни сензори, и конфигурация на разделена задна врата отзад. Силно регулируеми седалки с пространствена рамка и M.O.L.L.E. панелите навсякъде дават на интериора гъвкавостта да се адаптира към всякакъв вид приключения.

Създадена през 1973 г. в Ел Сегундо, Калифорния, CALTY е визията на д-р Соичиро Тойода и Ейдж Тойода. Новото студио беше съзнателно премълчано, което му позволи да развие уникална идентичност и да предостави свежо, творческо вдъхновение на глобалния дизайнерски щаб на Toyota в Япония.

„Калифорния беше младежки, жизнен епицентър на свежи идеи, страхотна автомобилна култура и бляскавата филмова индустрия, която вдъхнови CALTY да създаде новаторски дизайн и да установи нови тенденции“, каза Кевин Хънтър, президент на CALTY Design Research.

Когато CALTY реши да се разшири и премести, не стигна далеч, премествайки се надолу по брега до Нюпорт Бийч през 1978 г. През същата година първият сериен автомобилен дизайн на CALTY, второто поколение Celica, стана световен хит.

Пет десетилетия смели дизайни

През десетилетията посоката и ролята на CALTY се развиха заедно с растежа на Toyota. 70-те години на миналия век бяха десетилетието на открития и изследвания. Първите години в CALTY под ръководството на шефа на студиото, изпълнителния вицепрезидент Мамору Яегаши бяха използвани предимно за провеждане на изследвания за бъдещи тенденции в дизайна.

Един такъв проект беше предложение за превозно средство с висока проходимост, базирано на Land Cruiser. CALTY дори стигна дотам, че построи модел в мащаб една пета, който беше показан на ръководителите на TMC за преглед.

Toyota-Baby_Lunar_Cruiser_Concept-2023-1024-07Дизайнерите на CALTY работеха тихо в сянка през това време, усърдно проучвайки пазара в и около Южна Калифорния. Експериментите бяха насърчавани, така че дизайнерите не се ограничаваха стриктно до автомобили и камиони.

80-те години на миналия век въвеждат промяна на студиото към изследване на новаторски дизайнерски език и техники. Имаше много вълнение в екипите за разработка на дизайн, на които беше дадена пълната свобода да прокарат обвивката на артистичния процес и чистото творчество по начини, които не бяха разрешени в големите студиа по това време.

Естествено, някои от дизайнерите насочиха мислите си към спортни автомобили с висока производителност, първият от които беше MX-1 през 1983 г. Той се отличаваше със средно разположен двигател и врати в стил ножица.

Няколко години по-късно, втора концепция за спортен автомобил със средно разположен двигател не само беше проектирана, но и построена от CALTY от пластмаса, подсилена с фибростъкло (FRP). Той включваше врати тип „крила на чайка“ и волан с въртящо се рамо, който можеше да побира както ляв, така и десен волан.

През 90-те години CALTY допринесе значително за производството на автомобили на Toyota за северноамериканския пазар. Забележителни проекти от тази епоха включват 1995 Tacoma, 1997 Prius и 2000 Avalon.

Той също така работи върху някои дизайни, които не са направили финалната версия, особено четвъртото поколение Supra или A80, както е известно вътрешно. Намерението на CALTY беше да поеме Supra в посока на „чист спортен автомобил“, вместо да продължи с Grand Touring характера на предишните модели. Те му дадоха дълъг преден капак и линейна издутина, така че двигателният отсек да може да побере голям редови 6 двигател.

Те също така разшириха функционалните елементи – колела, двигател, заден спойлер, дръжки на вратите, стойка на огледалото – за да подсилят вече ясното ДНК на Supra. Можете да видите следи от усъвършенствания концептуален модел на CALTY в производствената версия на автомобила от четвърто поколение на TMC, която беше представена през 1993 г.

С разрастването на производството на автомобилни разработки в Северна Америка, CALTY създаде дизайнерско студио в Ан Арбър, Мичиган през 2004 г., което революционизира местните производствени дизайнерски усилия, което доведе до създаването на специфични за Северна Америка модели като Tundra, Tacoma, Avalon и Sienna.

2010-те донесоха ера на забавни за шофиране, вълнуващи превозни средства, благодарение на страстта на главния изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода и декларацията за „повече край на скучните коли“. Акцентите от това десетилетие включват: Концепцията Fun-Vii от 2012 г., смятана за „умен телефон на колела“; 2012 Lexus LF-LC, който стана 2018 Lexus LC500 и въведе нов дизайнерски език за Lexus; и концепцията FT-1 от 2014 г., която се превърна в Supra от 2020 г., личен любим спортен автомобил на CALTY.

По това време обаче CALTY все още се отдаде на дивата си страна с концепции като Scion NYC, които изследваха бъдещите тенденции в транспорта в големите градове.