Архив

BMW започва производство в нов завод в Китай за 2,2 милиарда долара, за да увеличи производството на електромобили

Близо една четвърт от автомобилите, продадени в Китай през първите пет месеца на тази година, са били захранвани от батерии, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители

Електрическо превозно средство BMW iX (EV) се вижда изложено на щанда на BMW по време на медиен ден за шоуто Auto Shanghai в Шанхай, Китай REUTERS

Електрическо превозно средство BMW iX (EV) се вижда изложено на щанда на BMW по време на медиен ден за шоуто Auto Shanghai в Шанхай, Китай REUTERS

reuters.com/business/autos-transportation

ШАНХАЙ, 23 юни (Reuters) – Германското BMW заяви в четвъртък, че производството официално е започнало в нов завод в Китай с инвестиция от 15 милиарда юана (2,24 милиарда долара), тъй като автомобилният производител ускорява производството на електрически превозни средства (EV) .

Заводът в Лидия, третото съоръжение за сглобяване на автомобили на BMW в Китай, разположено в североизточния град Шенян, провинция Ляонин, ще увеличи годишното производство на BMW на най-големия автомобилен пазар в света до 830 000 автомобила от 700 000 през 2021 г., съобщи компанията.

Заводът е проектиран така, че да може да произвежда електрически автомобили, захранвани с батерии, само според пазарното търсене на своите гъвкави производствени линии, казаха от BMW.

Първият модел, който ще слезе от производствените линии на завода в Лидия, е i3, чисто електрически среден спортен седан, съобщи BMW, увеличавайки гамата на своите модели EV за китайски клиенти до 13 през следващата година.

Tesla и китайски производители на автомобили като BYD доминират на процъфтяващия пазар на EV в Китай, като продажбите са се удвоили повече от преди година. Междувременно кралете на ерата на двигателите с вътрешно горене като General Motors и Volkswagen изостават.

Близо една четвърт от автомобилите, продадени в Китай през първите пет месеца на тази година, са били захранвани от батерии, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.

Междувременно BMW продаде 208 507 превозни средства в Китай, най-големия си пазар, през първото тримесечие, което бележи спад от 9,2% спрямо година по-рано, според документация на компанията.

(1 долар = 6,6983 китайски юана)