Opel Rekord P2
Opel Rekord P2 е голям красив семеен автомобил, в производство през 1960-1963 г. Пуснати са 787 684 единици. Сглобяването става в Рюселсхайм. Прави се като 2/4 врати салон, 3 врати комби, ван с 3 врати и 2 врати купе. Двигателите са 1488 куб.см. I4 и 1680 куб.см. I4. Скоростната кутия е ръчна 3 –степенна или ръчна, 4-степенна незадължително.
Предшественик е Opel Rekord P1. Наследник – Opel Rekord Серия A.
Opel Rekord P2 е въведен през лятото на 1960 г. Той споделя своята 2541 мм колесна база с предшественика си, но все пак е малко по-дълъг и по-широк. Обгръщащото предно стъкло, което е било определящ елемент от Rekord P1, и което е довело до възникването на P за Panorama наименование, вече е изчезнало, но означението P остава и позицията на водача е навън, подпомогната от сравнително тънки A-колони.
Rekord P2 последователно постига второ място в западногерманските класации за продажби, бити в началото на слота само от по-малките и по-евтини Volkswagen Beetle. Rekord P2 е заменен през февруари 1963 г., след само 30 месеца от Rekord Серия А.
Стилът на Rekord P2 следва модните тенденции на времето и е по-малко богато украсен от предшественика си, в резултат на това се възприема като „по-малко американски“. Предната решетка е по-широка и опашните перки почти напълно изчезват, въпреки че разкрасяването на тялото с гънки около задните светлини е любопитно сложено. Панорамното стъкло изчезва, което прави възможно предните врати да бъдат по-широки и улеснява влизането за водача и пътниците.
Както и при предишния модел, клиентите биха могли да определят схеми, двуцветни варианти, както боя на екстериора и за интериора.
В техническо отношение колата в повечето отношения следва своя предшественик, макар че е постигнат известен опит да се подобри безопасността чрез вторично внимание на детайлите на интериора.
По стандартите на европейските автомобилни производители в този момент, гамата от видове тяло е обширна. На-продаван е седанът, предлаган с две или четири врати. Има и три врати Caravan комби с три врати и ван за доставка, който е по същество идентичен с комбито с изключение на това на задните странични панели са заменени с метални панели.
Купе и кабриолет версии са предложени. Те първоначално са били конверсии по Дармщат каросеростроителя Autenreith, който ги прави много скъпо. Въпреки това, през август 1961 г. Opel започва да строи Opel Rekord P2 купета по обем заедно с лимузините и вагони на поточните линии Рюселсхайм, и от този момент цената на купето е много намалена. Компанията никога не се опитва да осигури Rekord P2 кабриолети директно от производствената линия. Това продължава да бъде предложено от Autenreith. Въпреки това, конвертируемо преобразуването е на цена от 11 635 DM в момент, когато входно ниво Rekord P2 идва от производителя на цена на дребно от 6545 DM. Този вид остава много рядък: през 2005 г. се смяташе, че осем от двадесетте построени кабриолети са оцелели.
За разлика от съвременната каросерията, 1488 куб.см. OHC четирицилиндровият с вода охлаждан двигател много малко се променя, тъй като той е бил предложен първо на Opel Olympia през 1937 г. Обявената мощност за този двигател е била увеличена през 1959 г., докато той все още е захранвал предишния Rekord, до 50 к.с. при 3900 об./мин., а това остава единица за входно ниво Rekord P2 през целия производствения план.
Двигателят 1680 куб.см. предлага 55 к.с. при 4000 об./мин. и също е на разположение от самото начало в Rekord P2 . За тези L – версия на колата, от юни 1962 г. се предлагат 60 к.с., S на двигателя се поддържа от съотношение на компресия увеличено от 7.25:1 до 8.0:1, с диаметър на карбуратора увеличен до 36 мм, а за първи път в Rekord, изискването за клиентите е да използват премиум клас гориво (с повишен октан).
Rekord P2 има тристепенна скоростна кутия, всичко – синхронизирано от предшественика си, заедно с монтиран на колоната скоростен лост, чрез който се контролира. Въпреки това, Р2 е и първият Rekord, на който, като опция, купувачите биха могли да имат четиристепенна скоростна кутия изцяло синхронизирана, която все още се контролира с помощта на лост от колоната.
Р2 е предложена с Olymat автоматичен съединител, предоставен от Fichel&Sachs. Системата като цяло е подобна на Fichel&Sachs Saxomat автоматичен съединител и започва да се предлага в този момент от други германски автомобилни производители.
Други основни механични елементи на Р2, като например системите за окачване и воланът също са вдигнати до голяма степен непроменени от Rekord P1.
На старта 1488 куб.см. входно ниво две врати идва с препоръчана цена от производителя DM 6545.
Rekord P2 е търговски успех. През трийсет месеца периода между лято 1960 г. – февруари 1963 г. Opel записва производство от 787 684 Opel Rekord P2. За голяма част от това време той е бил вторият най-добър продавач на Западна Германия, бит до първото място само от по-малките по-евтини и привидно неудържими Volkswagen Beetle.
Въпреки това през 1960 г. е дадено началото на новия Ford Taunus 17M. Коментатори твърдят, че той прилича на Opel Rekord P2 и съвпада по отношение на размер, спецификация и цена. Няколко пъти през 1961 г. и отново през 1962 г. месечни статистически данни за продажбите показват, че Rekord са изтласкани на трето място от Taunus 17M. Това беше единственият път, когато доминацията на Rekord на Западния германски пазар при семеен автомобил е оспорена.
Каросерията на опела е тип монок, с дължина 4515 при междуосие 2541 мм.
Ненатовареното тегло е 910-975 кг (Caravan : 1000-1015 кг). Максималната скорост е 125-128 км в час за седана с двигател 50 к.с., 130-132 км в час за седана с двигател 55 к.с. и 135-140 км в час за купето с мотор 60 к.с.
Ускорението 0-100 км в час съответно за модификациите става за 24-27 и 20-22 и 20 сек.
Разходът на гориво ( л/100 км) е 09.05-10.05.