Архив

ЕС, Канада и автопроизводителите срещу тарифите на Тръмп

Тарифите могат да намалят продажбите и да струват работни местаAR-180729971.jpg&MaxW=622&cci_ts=20180720050652

Reuters

Вашингтон – Администрацията на Тръмп е критикувана от Европейския съюз, Канада и чуждестранни производители на автомобили, тъй като длъжностните лица смятат да налагат такси до 25% върху внесените автомобили и части, такса, която би могла да увеличи разходите за автомобили, да навреди на продажбите на автомобили и на работни места в индустрията.

Стотици работници, наети от чуждестранни производители на автомобили, се събраха пред Капитолия преди дни, настоявайки администрацията да отхвърли плановете, които според тях биха могли да застрашат работата им. Една двупартийна група от 150 депутати подписа писмо, в което настоява администрацията да отхвърли плановете на фона на опозицията на групите, представляващи почти всички големи производители на автомобили, дилъри, компании за части и търговци на дребно.

Административните служители и съветниците на Конгреса казват, че тарифната кампания е частично предназначена да спечели отстъпки по време на предоговарянето с НАФТА, но имайте предвид, че Тръмп е казал на помощниците си, че иска да наложи тарифи преди парламентарните избори през ноември.

Американският министър на търговията Уилбър Рос каза по време на изслушване, че е „твърде рано“ да каже дали администрацията на президента Доналд Тръмп ще наложи тарифите, макар че много производители на автомобили и членове на Конгреса смятат, че това е предсказано.

Той каза, че изслушването е насочено към това „дали са необходими правителствени действия, за да се гарантира жизнеспособността на местното производство в САЩ“.

По време на изслушването посланикът на Европейския съюз Дейвид О’Съливан заяви, че предложението за внос на превозни средства и части от „най-близките съюзници“ на САЩ може да представлява риск за сигурността е „абсурдно“ и „липсва легитимност“.

Заместник-посланикът на Канада в САЩ Кирстен Хилман заяви пред изслушването, че налагането на тарифи върху канадския внос би било „опустошително“ за американския автомобилен сектор и че Канада ще реагира „пропорционално“, ако бъдат наложени автоматични тарифи. „Канада не може да представлява никакъв риск за националната сигурност в САЩ“, каза тя.

Група, представляваща големите производители на автомобили, заяви пред издание преди дни, че налагането на такси от 25% върху внесените автомобили и части ще повиши цената на американските автомобили с 83 млрд долара годишно и ще струва стотици хиляди работни места.

Автомобилните производители казват, че няма „доказателства“, че автомобилният внос представлява риск за националната сигурност и че тарифите могат всъщност да навредят на икономическата сигурност на САЩ.

Алиансът на производителите на автомобили, чиито членове са General Motors, Volkswagen Group и Toyota, предупредиха за въздействието на тарифите.

„По-високите тарифи за автомобили ще навредят на американските семейства и работници заедно с икономиката“ и „биха повишили цената на внесените коли с близо 2000 долара“, заяви Дженифър Томас, вицепрезидент на групата ,

Нито една компания за производство на автомобили или части не е одобрила тарифите, а през последните години са посочили продажби с почти рекорд.

Дженифър Кели, директор на изследователския съюз на Обединените автомобилни работници, отбеляза, че производството на автомобили в САЩ е спаднало от 12,8 млн превозни средства през 2000 г. до 11,2 млн през 2017 г., тъй като секторът е разрушил около 400 000 работни места през този период.

„Ние предупреждаваме, че подобни действия могат да имат непредвидени последици, включително масови съкращения за американските работници, но това не означава, че не трябва да правим нищо“, каза тя, предлагайки „целенасочени мерки“.

Проучване, публикувано от група от автомобилни дилъри в САЩ, предупреди, че тарифите могат да намалят продажбите на автомобили в САЩ с 2 млн. автомобила годишно и да струват повече от 117 000 работни места за автомобилни дилъри или около 10% от работната сила.