Lotus планира да построи електрическия Evija hypercar
Автомобилът ще бъде в 130 бройки и е първият изцяло нов след 2008 г.
Lotus, чиято цел е да се възстанови и пусне глобален електрически и спортен автомобил под шапката на своя нов родител, китайският автомобилен производител Geely, въвежда напълно електрическият хиперкар на Evija с близо 2000 к. с.
Само 130 Evijas ще бъдат продадени – всеки по 1,7 милиона паунда плюс данъци ($ 2,11 милиона). Той ще бъде най-мощният автомобил от серийното производство, създаден някога от британския производител на спортни автомобили.
Evija „ще възстанови нашата марка в сърцата и умовете на феновете на спортните автомобили и на световната автомобилна сцена“, заяви Фил Попам, главен изпълнителен директор на Lotus. Автомобилът „ще проправи пътя за по-нататъшна визия на моделите“, каза Попам.
Това е най-мощният и най-скъп автомобил, произведен от Lotus, който е по-известен с леки спортни автомобили като Elise, които се конкурират с по-евтините модели Porsche.
Lotus казва, че въпреки преминаването към електрически, което увеличава теглото заради батериите, Evija отговаря на традицията на Lotus за изграждане на леки автомобили, първоначално създадени от нейния основател, Колин Чапман.
Автомобилът е първият Lotus, който използва монокок шаси от въглеродни влакна, за да компенсира батерийния пакет от 70 киловата, като компанията постига маса от 1680 кг.
Моделът ще има пробег от 400 км, измерен по цикъла на изпитване на WLTP в Европа, каза Lotus.
Батерията, разработена с Williams Advanced Engineering, ще бъде съвместима с бъдеща мрежа от 800 киловат зарядни устройства, но може да бъде презаредена до 100% от нула за 18 минути, използвайки най-новите 350 kW точки на зареждане, каза Lotus. Пакетът ще бъде зад двете седалки.
Общата мощност от 1973 к. с. се доставя от четири електрически мотора, за да задвижва Evija от 0 до 100 км в час за по-малко от три секунди, каза Lotus. Максималната му скорост е „повече от“ 322 км в час, съобщиха от компанията.
Дизайнът на Evija е вдъхновен от състезателите на Льо Ман и включва два тунела от двете страни на задната част на кабината, които спомагат за намаляване на налягането на въздуха и намаляване на съпротивлението. Това позволява по-добри динамични характеристики, каза Lotus. Вътрешността на автомобила е достъпна чрез врати, които се отварят по двустранен начин, подобно на ножичните врати. Водачът притежава правоъгълен волан, сходен по форма с използвания от F1. В основата е контролерът за петте режима на шофиране, Range, City, Tour, Sport и Track.
Единичният информационен екран е насочен към водача и включва информация за скоростта, зареждането на батерията и посоките на сателитното навигация.
Geely купи Lotus през 2017 г., а Evija е първият модел, пуснат на пазара, след като китайският производител изля още 1,5 млрд. паунда в компанията. Инвестицията включва завод за 1,3 милиарда долара в Ухан, Китай, където Lotus ще изработи модели, по-подходящи за китайския пазар, включително и джип, според доклади.