Архив

Представяне на суперкара Sin R1

Глава в историята на България и автомобила, която  ще искате да прочететеsin-r1

Източник: autocar.co.uk

С малки изменения

Sin R1 е суперколата от България, страна без гордо автомобилно наследство.

Всъщност няма много държави на този континент, които биха могли да бъдат обвинени, че имат по-тежка история на автомобилизацията.

Бившата комунистическа държава е била дом на шепа фабрики за автомобили през годините, но благодарение на ентусиазма и всеотдайността на един човек, сега има суперкар компания.

Sin R1 – Спасителят на България?

Sin Cars със седалище в Русе, на румънската граница, е рожба на Росен Даскалов. Първата пътна кола на компанията, R1, е средномоторна, с V8, който произвежда повече мощност от Porsche 911 GT3 RS. И това дори не е много бързият вариант.

sin-r1-rear-quarterНа четиридесет и нещо Даскалов върви около фабриката на Sin Cars като човек, който има прекалено много да свърши и твърде малко време да го направи. Телефонът му никога не спира да звъни. Той мисли и говори бързо, но когато се опитва да опише колите си или да разказва приказки за състезанията им, има детски ентусиазъм и момчешки смях.

Фасадата на разпростряното му производство в северната част на България е ултра-стройна и модерна – фабриката се дублира с официален сервизен център на BMW – но отзад, където се правят R1, мястото е готово.

„Баща ми караше коли“, обяснява Даскалов, „и аз съм карал картове като дете за българския национален отбор. Цял живот съм прекарвал в гаражи, заобиколени от коли.“

Той спря да се състезава, когато напусна дома, за да учи инженерство в университета, след което продължи да създава sin-r1-headlightsработилница. Оперирането му с резервни части прераства в успешен бизнес, но много години работи усилено за изграждането на собствената си малка империя, Даскалов един ден осъзна, че е престанал да се състезава. „Купих картинг в Германия на следващия ден и започнах да се състезавам отново“, казва той.

Страстта му се бе възкресила. Не след дълго той установява, че има желание да създаде собствена компания за спортни автомобили и през 2012 г. се сформира Sin Cars.

Първоначално компанията е базирана в Обединеното кралство, но редицата стартирания и раздялата с британски бизнес партньор означаваха, че ще минат няколко години преди да бъде доставен автомобил на клиент. Сега, базирана в България, Sin Cars е построила около 20 R1, компанията има натоварена състезателна програма GT4 и подготвя да произвежда до 30 автомобила всяка година.

sin-r1-brake-ductsЗахранване на гамата Sin R1

Засега гамата R1 се състои от три модела – 450, 550 и 650, средният вариант, който караме тук. Входното ниво 450 се задвижва от естествено аспириран 6.2-литров V8 двигател, произвеждащ 443 к. с., докато 550 изпомпва 542 к. с. от 7.0-литровия си V8 с естествен аспиратор. Начело на гамата е 650, който изкарва 641 к. с. от своя 6200 кубиков V8 двигател.

R1 се основава на индивидуално шаси от стоманена рамка, изработено на място. Скоростната кутия е шестстепенна Graziano, въпреки че купувачите могат да посочат и сенквентална кутия, като окачването разполага с регулируеми амортисьори Ohlins. Автомобилът има диференциал с ограничено приплъзване, спирачките се доставят от AP Racing, а каросерията от въглеродни влакна е ръчно изработена във фабриката. Даскалов сам стилизира R1.

Неговият 7,0-литров V8 не е спуснат просто в шасито. Sin Cars заменя буталата и лагерите с по-високи характеристики, sin-r1-dashboardдобавя сухо смазване, поръчан ауспух и управление на Motec. Резултатът е 542 к. с., 0-62 мили в час за 3.5 секунди и 186 мили в час максимална скорост. Незареден, R1 тежи 1300 кг. За купувачите, които искат още по-висока мощност има зареден R1 650.

Въпреки че R1 е предимно GT4 автомобил, създаден за пътя, Sin го е осеял с няколко удобства, включително кожена и алкантарна тапицерия, електрически сгъваеми и отоплявани огледала на вратите и климатик. Тези, които искат да използват своя R1 на пистата, могат да изберат RS версията, която има многобройни подобрения, базирани на състезателния автомобил GT4, което го прави по-насочен към пистата.

Дори и с близо 200 000 евро искана цена, Даскалов казва, че има достатъчно сериозни запитвания по време на петте години производство. Той е зает да назначава дилъри по целия свят, а дистрибуторът във Великобритания Clayton Kingman в момента преговаря с търговските обекти.

sin-r1-rearРазгръщане на чудовищния грях R1

R1 е насочен към хора, които считат, че GTB на Ferrari 488 са предсказуеми, често срещани и просто малко скучни. Ексклузивността и екстравертният стил на автомобила са основните му точки за продажба.

Под палещо източноевропейско слънце R1 със сигурност има присъствие. Вградената му кабина е спретнато обзаведена с мека кожа, а поръчаните седалки придават почти перфектно ниско разположено, наклонено място за сядане.

След като се превърти няколко пъти стартерът, големият двигател избухва с гърлен, буен звук. В движение, гръмотевичният саундтрак на колата V8 е автентичен и евокативен.

Педалът на съединителя е доста тежък, но газта е много лека, така че е лесно да издърпате оборотите. Електрически подпомогнатото кормилно управление също е много леко, което означава, че R1 изобщо не прави усилия да маневрира. Междувременно ръчната скоростна кутия изисква точна ръка.

Даскалов предпочита по-меката настройка на шасито, дори и за автомобил като R1. Вместо да се блъска над неравности и да остане мъртва в завои, колата се чувства сравнително меко, потапя се и се навежда в ъглите.

Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 определят масивно сцепление, докато балансът на автомобила е толкова агресивен. sin-r1-side-profileВсъщност можете да разклатите задния край само като завъртите твърде агресивно. R1 ще понесе толкова скорост в завой, колкото ще ви позволят нервите ви.

Sin R1 ли е убиец на суперавтомобили?

R1 е вълнуващ и ангажиращ. Ръчната трансмисия се усеща, докато здравият, туптящ двигател, който осигурява права линия на трета и четвърта предавка, е по-характерен, отколкото модерният агрегат с турбокомпресор някога би могъл да бъде.

Това е несъвършен, но приятен суперкар. И най-накрая, има една глава в историята на България и автомобила, която всъщност ще искате да прочетете.