Volkswagen и Ford подписват договори за глобален съюз
За електрификацията, лекотоварните превозни средства и автономното шофиране
Източник: volkswagen-newsroom.com, ford.com
Volkswagen и Ford вече подписаха договорите за своя глобален съюз в областта на електрификацията, лекотоварните превозни средства и автономното шофиране. Това проправя пътя за електрическо превозно средство на Ford, базирано на модулната кутия за електрическо задвижване на Volkswagen (MEB).
Дискусиите по проекта са публични от лятото на 2019 г. Оттогава вече няма съмнение в амбициите на Ford да приеме комплект MEB на предишния си конкурент VW за поне един бъдещ електромобил в Европа. И двата партньори потвърждават детайлите: Ford ще пусне електрическия автомобил MEB през 2023 г. В рамките на няколко години американската компания очаква да достави повече от 600 000 единици на модела, който ще „комбинира щедро пространство с предимствата на електрическото задвижване“.
Електрическият автомобил се разработва в Кьолн-Меркених в Германия. По този начин Ford разширява асортимента си от електрически автомобили в допълнение към изцяло електрическия Mustang Mach-E и независимо от това планира батерийно-електрическите версии на Transit и F-150 за клиенти на търговски превозни средства през следващите две години. Volkswagen описва използването от Ford на платформата MEB като „важен крайъгълен камък в стратегията на Volkswagen за електромобилност“.
„Търговските превозни средства са основни за Ford днес и област, в която ще се ускоряваме и растеме, а работата с Volkswagen на тези платформи ще осигури на двете компании значителни финансови предимства в неща като инженеринг, инсталации и инструменти“, каза Джим Фарли – оперативен служител, шеф във Ford. „Отделно, Ford ще добави електрически версии на Transit и F-150 през следващите 24 месеца за търговски клиенти, които все повече се нуждаят от нулеви емисии и силата на свързаност, данни и изкуствен интелект.“
От месеци също има спекулации, че Ford може да реализира не само един, а два електрически автомобила на платформата MEB. В съобщението за пресата, във връзка с подписването на договора, се посочва само, че компанията иска да проучи допълнителни възможности за сътрудничество по отношение на електрическите превозни средства.
През септември 2019 г. германският вестник Handelsblatt цитира шефа на Ford Europe Стюарт Роули с думите: „Да, говорим за това. От икономическа гледна точка не би имало смисъл „да се произвежда само един автомобил на база MEB“. Шефът на Volkswagen Херберт Диес също е заявил по-рано пред собствения си персонал: „В момента говорим за напълно нов договор за доставка на второ превозно средство.“ Собственият вестник на Volkswagen също се цитира: „Да, говорим за това. Ерго, VW можеше почти да удвои доставките си на платформи на MEB до Ford. “
При неотдавнашното подписване на договора и двете компании подчертаха убеждението, че е по-важно от всякога да създават силни съюзи между силни компании по време на икономически затруднения поради кризата с коронавируса. И двете компании очакват сътрудничеството да намали разходите за разработка и да позволи по-голямо глобално разпространение на електрически и търговски превозни средства. Двата гиганти за виждат сътрудничеството като решаващо за засилване на съответните им компании.
Изпълнителният директор на Ford Джим Хакет каза: „Този съюз идва във време на огромен ентусиазъм, относно пресечната точка на все по-интелигентни, свързани превозни средства във все по-интелигентен свят.“ Хакет обясни, че: „Това създава огромна възможност за иновации и решаване на много от предизвикателствата в областта на транспорта в света и предоставя изключителни ползи на клиентите – дори тъй като компаниите трябва да бъдат избирателни по отношение на начина, по който използват парите си.“
В допълнение към сътрудничеството в областта на електронната мобилност, изкованият съюз предвижда и изграждането на средно голям пикап, проектиран от Ford, който трябва да бъде включен в моделната гама на Volkswagen Commercial Vehicles от 2022 г. Включително два други търговски проекти за превозни средства, партньорите възнамеряват да разработят и произведат общо около 8 милиона превозни средства. В областта на автономното шофиране и двете групи разчитат на системата за самоуправление (SDS) от Argo AI. Наскоро Volkswagen завърши обявената си инвестиция в Argo AI, а Ford вече притежава дялове за собственост и развитие в американската технологична компания.