Архив

BMW 02 Reminiscence Concept – почит към първия EV на марката

Дизайнер споделя собственото си вижданеBMW-02-Reminiscence-Concept-by-David-Obendorfer-0-768x416

През 1972 г. BMW представи 1602 Elektro-Antrieb (немски за електрическо задвижване) на Олимпийските игри в Мюнхен, Германия.

Това беше първият от дългата гама изцяло електрически концепции, завършил с първото по рода си производство на EV – i3, пуснато на пазара през 2013 г. Оригиналното BMW EV се базира на бензиновия 1602 и дизайнът изглеждаше точно като на обикновения модел.

Вместо двигател с вътрешно горене обаче, 1602 Elektro-Antrieb разполага с монтиран отпред електрически мотор, задвижващ задната ос. Той произвежда само 32 кВт (43 к.с.), което беше достатъчно за спринт от 0 до 48 км в час за 8 секунди и максимална скорост от 100 км в час.

По време на олимпийските игри, BMW използва два автомобила 1602 Elektro-Antrieb, за да превозва VIP и служат като помощни автомобили в различни събития на дълги разстояния като маратона. Електрическият 1602 никога не стига до производството, но какво ще стане, ако баварците искат да изградят съвременен наследник?

BMW-02-Reminiscence-Concept-by-David-Obendorfer-25-1024x576Зашеметяващият BMW CS Vintage Concept Tribute показа, че старият дизайн от 1960 г. все още работи и днес.

Дизайнерът Дейвид Обендорфер, който зарадва с много ретро стилизирани концепции през годините, се е заел с тази задача. Неговото BMW 02 Reminiscence Concept отдава почит на първия проект на автомобилния производител с нулеви емисии, като го въвежда в 21-ви век. Обендорфер основава виртуалното си творение на съществуващото 2-Series Coupe, което вероятно би било пътят, ако BMW иска да изгради модерен 1602 Elektro-Antrieb.

Това обяснява защо пропорциите са донякъде подобни на 2-та серия Coupe. Детайлите очевидно са много различни, тъй като те се вдъхновяват от електрическия прототип от 70-те години.

„Целта ми не беше да върна всички характерни дизайнерски характеристики на серия 02 на всяка цена, а по-скоро да изградя BMW-02-Reminiscence-Concept-by-David-Obendorfer-17уважителна реинтерпретация и най-вече да я опростя“, обясни Обендорфер. „Както външният, така и интериорният дизайн се опитват да стоят далеч от сложни повърхности и натоварени линии, като изследват мека триизмерност, която по някакъв начин е в състояние да съобщи нулеви емисии“, добавя дизайнерът.

Вярваме, че той си е свършил доста добре работата, но дали подобен модел ще има място в настоящата гама на BMW е съвсем различна дискусия.

Забележка: Авторите на публикацията, която цитираме, благодарят на Дейвид Обендорфер, че е споделил работата си с тях. Като напомняне – това са независими илюстрации, които нито са одобрени, нито са свързани с BMW.