BMW 02 Reminiscence Concept – почит към първия EV на марката
Дизайнер споделя собственото си виждане
През 1972 г. BMW представи 1602 Elektro-Antrieb (немски за електрическо задвижване) на Олимпийските игри в Мюнхен, Германия.
Това беше първият от дългата гама изцяло електрически концепции, завършил с първото по рода си производство на EV – i3, пуснато на пазара през 2013 г. Оригиналното BMW EV се базира на бензиновия 1602 и дизайнът изглеждаше точно като на обикновения модел.
Вместо двигател с вътрешно горене обаче, 1602 Elektro-Antrieb разполага с монтиран отпред електрически мотор, задвижващ задната ос. Той произвежда само 32 кВт (43 к.с.), което беше достатъчно за спринт от 0 до 48 км в час за 8 секунди и максимална скорост от 100 км в час.
По време на олимпийските игри, BMW използва два автомобила 1602 Elektro-Antrieb, за да превозва VIP и служат като помощни автомобили в различни събития на дълги разстояния като маратона. Електрическият 1602 никога не стига до производството, но какво ще стане, ако баварците искат да изградят съвременен наследник?
Зашеметяващият BMW CS Vintage Concept Tribute показа, че старият дизайн от 1960 г. все още работи и днес.
Дизайнерът Дейвид Обендорфер, който зарадва с много ретро стилизирани концепции през годините, се е заел с тази задача. Неговото BMW 02 Reminiscence Concept отдава почит на първия проект на автомобилния производител с нулеви емисии, като го въвежда в 21-ви век. Обендорфер основава виртуалното си творение на съществуващото 2-Series Coupe, което вероятно би било пътят, ако BMW иска да изгради модерен 1602 Elektro-Antrieb.
Това обяснява защо пропорциите са донякъде подобни на 2-та серия Coupe. Детайлите очевидно са много различни, тъй като те се вдъхновяват от електрическия прототип от 70-те години.
„Целта ми не беше да върна всички характерни дизайнерски характеристики на серия 02 на всяка цена, а по-скоро да изградя уважителна реинтерпретация и най-вече да я опростя“, обясни Обендорфер. „Както външният, така и интериорният дизайн се опитват да стоят далеч от сложни повърхности и натоварени линии, като изследват мека триизмерност, която по някакъв начин е в състояние да съобщи нулеви емисии“, добавя дизайнерът.
Вярваме, че той си е свършил доста добре работата, но дали подобен модел ще има място в настоящата гама на BMW е съвсем различна дискусия.
Забележка: Авторите на публикацията, която цитираме, благодарят на Дейвид Обендорфер, че е споделил работата си с тях. Като напомняне – това са независими илюстрации, които нито са одобрени, нито са свързани с BMW.