Архив

Любовта на Джо Байдън към автомобилите

Как тя може да промени автомобилната индустрия

Вицепрезидентът Джо Байдън с 2014 North American Car of the Year - the Chevrolet Corvette Stingray Thursday, January 16, 2014 while touring the General Motors stand with GM CEO Mary Barra at the North American International Auto Show in Detroit, Michigan. (Photo by John F. Martin for Chevrolet)

Вицепрезидентът Джо Байдън с 2014 North American Car of the Year – the Chevrolet Corvette Stingray на 16 януари , 2014, на щанда на   General Motors с GM CEO Мери Бара на  North American International Auto Show iв Детройт

Не е голяма тайна, че новоизбраният президент Джо Байдън обича колите.

Притежавал е Jeep до 1973 г., Chevy от 1956 г., Mercedes-Benz 190SL и Corvette Z06. Той и неговият Stingray от 1967 г. бяха на видно място онлайн и бяха снимката на корицата на различни новинарски статии малко след като беше обявено, че той е спечелил националните избори през 2020 г. в САЩ.

„Харесва ми скоростта“, каза той на Джей Лено по време на интервю през 2016 г. в автошоуто на телевизионния водещ по CNBC. Интервюто се случи към края на втория му мандат като заместник президент на бившия президент Барак Обама.

Преди да седне зад волана на своя Stingray (сватбен подарък от баща си), той трябваше да получи специално разрешение от Тайните служби, тъй като според технически разрешителни на американски вицепрезиденти не могат да шофират до шест месеца, след като освободят позицията си.

„Не ми е позволено да карам нищо. Това е единственото нещо, което мразя в тази работа. Сериозен съм.“ – каза Байдън.

Макар че ще трябва да изчака още четири години (а може би дори осем), преди да може да кара отново, Байдън беше много откровен по въпросите, свързани с автомобилите в миналото и дори го превърна в огромна част от президентската си платформа.

През 2009 г. той похвали системата за отстъпки за автомобилни обезщетения на Обама и ролята й за осигуряване на работа на над 2500 души в Мичиган, помогна за спасяването на GM и Chrysler от фалит и спаси американската автомобилна индустрия на „границата на изчезването“.

Байдън има за цел да настоява за по-чиста и по-екологична мобилност, като предлага отстъпки и стимули под формата на данъчен кредит за пълен електрически автомобил (EV) на купувачите на автомобили от средната класа в САЩ, които ще преминат от автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, към EV.
joe-biden-car-main„Трябва да извадим автомобилите с двигатели с вътрешно горене от пътя възможно най-бързо“, добави Байдън.

На всичкото отгоре той също има мащабен план за основен ремонт на целия автопарк на правителството на САЩ от около три милиона превозни средства – от федерално, щатско, пощенско и местно ниво – и да ги прехвърли към EV.

Дори транспортният сектор – местните паркове, училищните и транзитните автобуси и фериботите, ще получи огромно преобразяване, като получи енергия от алтернативни източници като електричество, водород и други чисти горива.

Байдън също смело превърна климатичните промени в „основна политика за национална сигурност“ и си постави за цел постигане на 100 процента чиста енергия и нулеви емисии не по-късно от 2050 година.

Колкото и диво агресивни да изглеждат всички тези планове, Байдън не е чужд на тази тема, дори ако 77-годишният говори за съвременни автомобилни технологии като литиево-йонни батерии.

Той правилно прогнозира преди девет години колко по-добра технология на батерията ще бъде в електромобилите. „През следващото десетилетие ще имаме батерии, които са една трета до една десета от теглото на днешните“, каза той. „Ще можете да изминете 1000 мили.“

Въпреки че всичко това са планове на идващия президент на САЩ, това само ще помогне за бързата електрификация на световната автомобилна индустрия, тъй като Америка все още е един от най-големите пазари в света. Понастоящем глобалният пазарен дял на електромобилите е едва 2,2%. Мандатът на Байдън най-вероятно ще промени това към по-добро в обозримо бъдеще.

Тази стабилна среда също ще бъде благоприятна за автомобилните компании да продължат сътрудничеството с технологични компании и за по-нататъшно развитие на автономно шофиране и споделяне на пътувания.

Добрата новина за работната сила в САЩ е, че Байдън продължава да вярва, че въпреки високите разходи за труд в САЩ, производителите на автомобили не трябва да се страхуват от мащабно производство. „Големите държави трябва да могат да правят големи неща. Трябва “, добавя той.

Мандатът на Байдън като президент дори не е започнал официално, но тези планове влияят вече на автомобилната индустрия да върви към модерни автомобилни технологии, което само дава добро на индустрията , околната среда и нашето бъдещо поколение.

Проблемите с безопасността пречат на Тайната служба да позволи на Джо Байдън да шофира, но с високи планове като тези, нямат нищо против президентът да „отлепи“ още от първия ден…