Архив

ЕС се стреми да има 30 милиона електромобили на път до 2030 г.

Проект на стратегически документA Blue City electric car is charged at a Source power point in London

Bloomberg

Европейската комисия се стреми да има поне 30 милиона електрически превозни средства по пътищата в региона до края на десетилетието по план, който ще наложи автомобилната индустрия да ускори масово трансформацията си.

Целта за автомобили с нулеви емисии е включена в проект на стратегически документ, получен от Bloomberg News, който трябва да бъде публикуван следващата седмица.

Целта е амбициозна, като се има предвид, че около 1,4 милиона електромобили се карат в Европа сега, според BloombergNEF. Изследователят прогнозира, че до 2028 г. на пътя ще има 28 милиона хибридни и акумулаторни електрически превозни средства.

Планът очертава цели за по-широкия транспортен сектор, като призовава високоскоростният железопътен трафик да се удвои до 2030 г. и редовното пътуване между градове на по-малко от 300 км да стане неутрално спрямо въглерода. Големите самолети и кораби с нулеви емисии трябва да бъдат „готови за пазар“ до 2035 г., се казва в него.

Поглеждайки напред, целите включват удвояване на железопътния товарен трафик и утрояване на трафика на високоскоростни влакове до средата на века. Очаква се пътната карта да доведе до законопроекти през следващите месеци.

Предложенията за транспортната индустрия идват на фона на спорове между членовете на Европейския съюз заради план за засилване на целта си за намаляване на емисиите до 2030 г. до най-малко 55 процента до края на следващото десетилетие спрямо нивата от 1990 г.

Повишаването на тази цел от съществуващите 40 процента е ключов елемент от европейската зелена сделка и ще изисква повече разходи за производство на енергия и инфраструктура.

Непрекъснатият мониторинг на батериите за електрически и приставни хибридни превозни средства е от съществено значение, особено за операторите на големи автопаркове. Мониторингът е еднакво важен при удължаването на експлоатационния живот на батериите в електрическите превозни средства и хибридите за включване.

„Трябва да направим всички видове транспорт устойчиви“, за да постигнем климатичните цели и да дадем възможност на европейските компании да останат лидери в индустрията, се посочва в проектодокумента, като се отбелязва, че превозните средства с нулеви и ниски емисии все още представляват твърде малка част от автомобилния парк.

Комисията ще преразгледа стандартите за CO2 за леки и лекотоварни автомобили до юни 2021 г., а за тежкотоварни автомобили през 2022 г., заяви тя, призовавайки за политика „за стимулиране на търсенето на автомобили с нулеви емисии“.