Архив

Акциите на Stellantis се покачват след сливането на FCA-PSA

Това стана още през първия ден на търговияstellantis-unveils-official-logo-2-780x470

Reuters и Bloomberg

Председателят на Stellantis Джон Елкан символично би камбана, когато акциите при сливането между Fiat Chrysler и PSA започнаха да се търгуват на италианската фондова борса в Милано на 18 януари 2021 г.

Акциите в Stellantis поскъпнаха със 7,5% още през първия си търговски ден, след като компанията беше създадена на 16 януари с приключването на сливането между Fiat Chrysler Automobiles и производителя на Peugeot – PSA Group.

„Разполагаме с мащаба, ресурсите, разнообразието и ноу-хау, за да уловим успешно възможностите на тази нова ера в транспорта“, заяви председателят на Stellantis Джон Елкан във видео на уебсайта на Borsa Italiana на 18 януари.

Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че сливането ще добави стойност от 25 милиарда евро (30 милиарда долара) за акционерите през годините, благодарение на планираното намаляване на разходите. „Мога да ви кажа, че фокусът от първия ден ще бъде върху създаването на стойност, която е резултат от прилагането на тези синергии“, каза Таварес в същото видео.

Акциите на Stellantis, котирани в Милано, започнаха да се търгуват на 12,758 евро, а към 1000 GMT са се увеличили със 7,5% до 13,51 евро. Акциите, регистрирани в Париж, се търгуваха на същото ниво.

Акциите дебютират в Ню Йорк на 19 януари.

Fiat Chrysler и PSA струваха общо 39,4 милиарда евро (47,6 милиарда долара) в края на търговията миналата седмица, което е част от пазарната капитализация на Tesla, най-ценният автомобилен производител в света от 783 милиарда долара.

През уикенда акциите на PSA бяха разменени на нови акции на FCA. След това всички акции на FCA бяха преименувани на Stellantis.

Анализаторът на Intesa Sanpaolo Моника Босио заяви, че очаква пазарите да започнат да ценообразуват в синергия в Stellantis само след като въздействието им стане видимо от втората половина на тази година.

Fiat Chrysler и PSA заявиха, че Stellantis може да намали разходите с повече от 5 милиарда евро годишно без затваряне на заводи.