Архив

Renault се ангажира с по-силен съюз с Nissan, казва председателят

Превозните средства на три общи платформи сред членовете на алианса ще бъде 80 процента през 2025 г.jean-dominique-senard

Електрическите превозни средства ще бъдат от решаващо значение за бъдещето на алианса Renault-Nissan, особено в Китай, заяви Жан-Доминке Сенар в интервю.

Renault планира да засили сътрудничеството си с партньорите от алианса Nissan и Mitsubishi, въпреки че сам предприема основен ремонт, заяви председателят Жан-Доминик Сенар в интервюта за японски медии.

Сред областите, в които тримата производители на автомобили ще търсят повече общи черти за увеличаване на печалбите, се включват споделяне на платформи, електрически превозни средства и китайския пазар.

„След няколко години повече от седем милиона автомобила в алианса ще бъдат произведени [от] общи платформи, а общото на частите трябва да достигне 75-85 процента“, каза Сенард в онлайн интервю за Nikkei Asia миналата седмица.

Според плана за реконструкция на Renault Group, представен наскоро от изпълнителния директор Лука де Мео, процентът на превозните средства на три общи платформи сред членовете на алианса ще бъде 80 през 2025 г. при 39 процента през 2020 г.

Ще има три основни платформи: CMF-B/EV, за малки и електрически автомобили, на около три милиона годишно; CMF-CD, за компактни и средни автомобили, също на три милиона; и CMF-EV, за компактни и средни електрически превозни средства, на 700 000 превозни средства годишно.

Сенард заяви, че бизнесът в Китай остава приоритет за Renault, където компанията се бори от години и спря продажбите и производството на леки автомобили през миналата година. „Електрическата кола ще бъде основна подкрепа“ за завоюване на позицията в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, каза той пред Nikkei.

Електрическият автомобил Renault K-ZE е разработен от миникара Kwid. Той ще бъде изнесен за Европа тази година като Dacia Spring.

В момента Renault фокусира усилията си в Китай върху K-ZE, електрическо превозно средство, както и върху производството на леки търговски превозни средства. Френският автомобилен производител пусна K-ZE в Китай през 2019 г., като продаде 2658 през тази година.

Renault също така планира да изнася електрически превозни средства, които произвежда в Китай, в Европа под марката Dacia, чийто блок е базиран в Румъния. Сенард не каза дали това надхвърля плановете за износ на Dacia Spring EV, производно на K-ZE. Колата е произведена в Шиян, Китай, във фабрика, която е част от съвместното предприятие eGT, което включва Renault, Dongfeng Motor и Nissan. Продава се и в Китай под марките Venucia и Aeolus.

Алиансът Renault-Nissan е създаден през 1999 г., когато Renault придоби контролния пакет акции в тогавашния затруднен Nissan. Той претърпя сериозен удар, когато председателят и главен изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон беше арестуван в Япония по обвинение за финансови нарушения. Арестът разкри дълбоки разриви между Renault и Nissan и двете компании записаха загуби през 2019 и 2020 г. на фона на сътресения в управлението.