Mercedes може да увеличи капацитета в някои китайски заводи с 45%
Преместването на производство в Китай идва, когато търсенето на автомобили на Mercedes нараства на най-големия автомобилен пазар в света
Reuters
ПЕКИН – Основното съвместно предприятие на Daimler в Китай с BAIC Motor, което произвежда автомобили Mercedes-Benz, планира да добави смяна и работни дни в два завода в Пекин, които ще увеличат номиналния капацитет с 45%, показва документ на китайския уебсайт на предприятието.
Прогнозираното надграждане на Beijing Benz Automotive Co. (BBAC), собственост 49% на Daimler, е изложено в документ, публикуван на уебсайта на BBAC миналия месец, за да се потърси общественото мнение за разширяването.
Това се случва, когато търсенето на автомобили на Mercedes нараства на най-големия автомобилен пазар в света. Китай е най-големият държавен бизнес на марката, като там се продават повече автомобили, отколкото в Германия и САЩ, взети заедно.
Миналата година предприятието продаде рекордните 611 000 автомобила в страната, което е с 8 процента повече от 567 000 през 2019 г.
Документът не посочва базовия капацитет на фабриките, но преди това компанията заяви, че комбинираният капацитет на двата завода е 520 000 превозни средства годишно.
Според документа съвместното предприятие ще увеличи работните дни до 312 годишно в двата си завода в Пекин. Преди това единият завод, известен като фабриката MRA, имаше 290 дни продукция годишно, докато другият, фабриката MFA, имаше 250 дни.
Един от заводите също ще добави една 7,5-часова смяна на работен ден, според документа, в който не е посочена инвестицията, свързана с увеличаването на капацитета в двете фабрики, които планират да произвеждат бензинови и електрифицирани превозни средства.
BBAC, който отказа да коментира планирания ъпгрейд, също има отделен завод за електрически превозни средства в Пекин с капацитет от 150 000 автомобила годишно.
Предприятието е 51 процента собственост на BAIC Motor. Родителят на BAIC, BAIC Group, която притежава 5 процента от Daimler, не отговори на въпросите на Reuters по проекта за надграждане на капацитета.
Освен BBAC, през следващата година Daimler ще започне да произвежда електрически автомобили Smart с китайския Geely, който държи 9,7% дял от Daimler, обявиха компаниите през 2019 г. Има и предприятие за камиони с друго звено на BAIC Group, Beiqi Foton.
Китайските политици очакват 20 процента от общите продажби на нови превозни средства да бъдат изцяло електрически, с включен хибрид или с горивни клетки през 2025 г.