Архив

Maserati MC20 е най-мощният и най-скъпият модел на Stellantis

Едно от малкото неща, които не се променят след сливането на PSA Group с Fiat Chrysler Automobiles, създавайки Stellantis, беше статутът на Maserati. Тя остава самостоятелна компания

Съперникът на Ferrari и McLaren предлага 630 к. с. и започва от 215 000 евро

Съперникът на Ferrari и McLaren предлага 630 к. с. и започва от 215 000 евро

Аеродинамичните характеристики на MC20 осигуряват 100 кг притискаща сила, без да нарушават линиите на панелите на каросерията от въглеродни влакна на автомобила. Изграден е върху централен монокок от въглеродни влакна с предни и задни алуминиеви подрамки.

Maserati, с едва 16 900 продажби в световен мащаб през миналата година, е най-малката от 14-те марки на Stellantis, но позицията му на пазара му позволява да зададе стандарта за компанията, когато става въпрос за производителност и цена.

Пример за това е купето MC20, което изтласква 630 к. с. от своя двойно-турбо, 3,0-литров V-6 двигател и започва от 215 000 евро в Италия.

За да се открои във все по-пренаселения сектор на суперавтомобили, Maserati се възползва от своята оперативна независимост, като даде на инженерите си в Модена отговорността да разработят шасито и двигателя на MC20.

Maserati също отговаряше за дизайна на автомобила. Единственият външен принос дойде от италианския състезател Dallara, който помогна за таеродинамиката.

Едно от най-смелите решения, които Maserati взе, беше да постави MC20 с двигател V-6 вместо V-8, който от десетилетия е предпочитан двигател на марката.

Отказът от два цилиндъра не жертва мощност, тъй като 3,0-литровият двигател Nettuno изпомпва 630 к. с. и 730 нютонметра въртящ момент, което води до време от 0 до 100 км в час от 2,9 секунди и максимална скорост от 326 км в час.

За да създаде най-мощния двигател на Stellantis, с удивителната мощност от 210 к. с. на литър, Maserati трябваше да разработи собствена система за горене, наречена Maserati Twin Combustion, която може да се адаптира към всички работни условия.

БЪРЗИ ФАКТИ

Производствени планове: Maserati планира да изгражда от шест до седем MC20 на ден, което води до 1200 до 1500 единици годишно.

Оформление: Задно задвижване с 8-степенна трансмисия с двоен съединител

Шаси: Централен монокок от въглеродни влакна, алуминиеви подрамки отпред и отзад, панели от корпус от въглеродни влакна

Врати тип пеперуда: Те осигуряват лесен достъп до и извън кабината и са избрани главно за аеродинамична ефективност, а не като изявление на стила.

Двигател Nettuno: 3-литровият V-6 с двойно турбо доставя 630 к. с. с помощта на системата за двойно изгаряне Maserati, система с двойно запалване и двойно впръскване.

Звукова система: Аудио системата Sonus Faber с 12 високоговорителя на MC20 осигурява повече ватове (695) от мощността на колата на колата (630).

Екстри: MC20 предлага три различни нива на персонализация: Corsa (италиански за състезание), Unica (италиански за уникални) и Futura (италиански за бъдещи). Всички линии включват специфични цветове, облицовки и интериорни материали, които могат да добавят до 100 000 евро към началната цена на автомобила от 215 000 евро.

Това ниво на точност се очаква от компаниите, базирани в италианската „Motor Valley“, където се намират и Ferrari, Lamborghini и производителят на мотоциклети Ducati. В Maserati има допълнителни очаквания за върхови постижения, които се появяват, когато се работи за марка, която печелеше състезания преди Ferrari да съществува.

За да докаже гъвкавостта на MC20, инженерингът на Maserati направи маршрута за първото тестово шофиране на суперавтомобила нарочно „труден“, за да види как ще издържи на редица предизвикателства.

„За да разберете MC20, просто трябва да го управлявате“, каза ръководителят на екипа на MC20 Стефано Поластри.

Поради това инженерите на Maserati проектираха тестов маршрут, който изведе колата по най-неравните и ветровити пътища, които районът на Модена може да предложи.

Имаше и сесия на веригата Autodromo di Modena, за да се тества състезателното родословие на MC20. MC20 се представи добре, тъй като централно разположеният му двигател и шасито от въглеродни влакна не затрудниха автомобила с тегло 1,5 тона.

ОСНОВИТЕ

Стартиране на пазара: юни

Базова цена: 215 000 евро (Италия)

Където е построено: Модена, Италия

Емисии: 261 гр/км (WLTP)

Основни съперници: Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracan, McLaren 620R

Лесно е да се види, че MC20 се вписва добре в рамките на фирмената култура, която е изобретила Grand Turismo, което направи възможно бързото движение, като същевременно се чувства достатъчно комфортно, за да погледне през прозореца и да се наслади на пътуването.

Аеродинамичните характеристики на MC20 са занижени, осигурявайки притискане от 100 кг тяга при 200 км в час, без да замърсяват каросерията на автомобила.

Интериорът на MC20 предлага два екрана, единият за данни на арматурното табло, а другият за функции за развлечение. Последният включва Alexa на Amazon, който реагира на отдалечени команди чрез смартфон или смарт часовник. MC20 as има Wi-Fi гореща точка.

Друг пример за адаптивност на MC20 е, че той е проектиран с различни стилове на тялото. Купето, което дебютира сега, ще бъде последвано от родстър през следващата година и напълно електрически вариант през 2023 г.

Maserati казва, че изцяло електрическият MC20 ще има 800-волтова система, която значително ускорява зареждането, както и три електрически мотора – един отпред и по един на задните колела, за да предложи векторизиране на въртящия момент. Maserati отказа да каже дали захранваният с батерии MC20 ще бъде купе или родстър.

Интериорът на MC20 предлага два екрана, единият за данни на арматурното табло, а другият за функции за развлечение. Последният включва Alexa на Amazon.