Архив

На 12 юли Макрон се среща с автомобилния сектор

Докато ЕС се подготвя за постепенно спиране на двигателите с вътрешно горене

Преходът към електрически автомобили ще бъде скъп за френските автомобилни производители, които в миналото са инвестирали в дизелови двигатели

Еманюел Макрон Bloomberg

Еманюел Макрон Bloomberg

Bloomberg

Френски представители в автомобилния сектор ще поискат от Макрон повече държавна подкрепа за подготовка за поетапното спиране на двигателите с вътрешно горене и по-големи инвестиции в автомобили с ниски емисии.

Френският президент Еманюел Макрон ще се срещне с ръководители и представители на профсъюзите от автомобилния сектор на 12 юли, за да обсъди зеления преход, преди публикуването на широк пакет от политики за климата от Европейския съюз.

Срещата ще се върти около „какво е заложено за сектора“, съобщиха от офиса на Макрон в събота.

Европейската комисия ще предложи всички нови автомобили, продавани от 2035 г., да имат нулеви емисии като част от безпрецедентен план за привеждане на икономиката в съответствие с по-амбициозните климатични цели.

Основният ремонт ще бъде част от поредица от мерки, които ще бъдат представени следващата седмица, за да се въведе по-строга цел до 2030 г. за намаляване на парниковите газове с поне 55 процента спрямо нивата от 1990 г.

Преди известието френските представители в автомобилния сектор ще поискат от Макрон повече държавна подкрепа за подготовка за поетапното спиране на двигателите с вътрешно горене и по-големи инвестиции в автомобили с ниски емисии. Те предупредиха, че преходът ще доведе до съкращения на работни места и ще даде на Китай, който настоява да произвежда повече електрически превозни средства, стъпка нагоре.

Новите цели за емисии от превозни средства ще представляват значително затягане в сравнение със съществуващите цели за емисиите в целия автопарк, които изискват 37,5% намаление от 2030 г. за автомобилите. Пътническите автомобили представляват около 12 процента от общите емисии на CO2 в ЕС.

Въпреки че преходът е особено скъп за френските автомобилни производители, които в миналото са инвестирали в дизелови двигатели, много производители са поели ангажимент да преминат към автомобили с ниски емисии.

Stellantis, автомобилният гигант, създаден чрез сливането на Fiat Chrysler и PSA Group, планира да похарчи 30 милиарда евро (36 милиарда долара) за доставка на напълно електрически превозни средства, където търсенето, държавната подкрепа и регулаторният натиск са най-високи.

Франция планира да забрани продажбата на автомобили с високи емисии от 2040 г. Париж планира да забрани дизеловите автомобили от 2024 г.