Архив

Байдън с цел – половината от американската автоиндустрия да бъде електрическа до 2030 г.

Големите американски и чуждестранни автомобилни производители предупреждават, че ще са необходими милиарди долари държавно финансиране

Reuters, Bloomberg и Automotive News

УАШИНГТОН – Президентът Джо Байдън направи крачка към целта си да намали емисиите на парникови газове в САЩ на 5 август.

Президентът Джо Байдън подписва изпълнителна заповед за трансформиране на автопарка на страната по време на събитие за чисти автомобили и камиони в Белия дом - 5 август.

Президентът Джо Байдън подписва изпълнителна заповед за трансформиране на автопарка на страната по време на събитие за чисти автомобили и камиони в Белия дом – 5 август. Изпълнителната заповед цели да направи половината от всички превозни средства, продадени през 2030 г., електрически, което той направи с подкрепата на най -големите автомобилни производители.

В четвъртък администрацията предложи нови стандарти за емисии на превозни средства, които ще намалят замърсяването до 2026 г., като се започне с 10% увеличение на строгостта през 2023 г. моделна година.

„Бъдещето на американската автомобилна индустрия е електрическо“, каза Байдън.

Двата хода са част от по -широкия план на Байдън за борба с изменението на климата, в този случай чрез насочване към емисиите от автомобили и камиони, като същевременно работят за превръщането на САЩ в лидер в индустрията, докато други държави се движат агресивно, за да доминират на пазара на електрически превозни средства.

Целта от 50 процента, която не е правно обвързваща, спечели подкрепата на американски и чуждестранни автомобилни производители, които заявиха, че постигането й ще изисква милиарди долари държавно финансиране.

След като подписа изпълнителната заповед на Южната поляна на Белия дом, той скочи в изчакващия го EV джип, който продължи да кара бързо из парка.

General Motors Co (GM.N), Ford Motor Co (FN) и Chrysler на майката Stellantis NV (STLA.MI) заявиха в съвместно изявление пред Reuters, че се стремят „да постигнат продажби от 40-50% от годишните обеми на електрически превозни средства в САЩ. до 2030 г.“ .

Гнездото за зареждане се вижда на изцяло новия електрически автомобил Mustang Mach-E на Ford Motor Co по време на фотосесия в студио в Уорън, Мичиган, САЩ

Гнездото за зареждане се вижда на изцяло новия електрически автомобил Mustang Mach-E на Ford Motor Co по време на фотосесия в студио в Уорън, Мичиган, САЩ

Целта на Байдън от 50% и стремежът на производителите на автомобили от 40-50% включват електрически батерии, горивни клетки и хибридни превозни средства, които  имат и бензинов двигател.

Байдън многократно се съпротивляваше на призивите на много демократи да поставят задължително изискване за приемане на електромобили или да следват Калифорния и някои щати, при определянето на 2035 г., като дата за постепенно прекратяване на продажбата на нови лекотоварни автомобили с бензинов двигател в лицето на опозицията на Профсъюза на автомобилните работници (UAW) на Съединените щати.

Президентът на UAW Рей Къри, който присъства на събитието, отбеляза целта – EV, но каза, че тя трябва да се фокусира „върху запазването на заплатите и обезщетенията, които са сърцето и душата на американската средна класа“.

Сенаторът Гари Питърс от Мичиган се съгласи с решението на Байдън да не определя строг срок за постепенно премахване на автомобилите, задвижвани с бензин. „Гъвкавостта е важна …, но в същото време трябва да си поставите амбициозни цели“, каза Петерс.

Изпълнителната заповед определя график за разработване на нови стандарти за емисии най -малко до 2030 г. за лекотоварни автомобили и до 2027 г. за по -големи превозни средства.

Изпълнителният директор на General Motors – Мери Бара, и изпълнителният директор на Ford Джим – Фарли, бяха сред присъстващите.

Изпълнителният директор на Tesla Inc (TSLA.O) – Илон Мъск, чиято компания произвежда електромобили, написа в туитър рано в четвъртък: „Изглежда странно, че Tesla не е поканена.“

На въпрос дали Белият дом не е поканил Мъск, тъй като Tesla няма синдикат, прессекретарят на Белия дом Джен Псаки отговори: „Ще ви позволя да си направите сами изводите“.

Автомобилните производители от Детройт заявиха, че агресивните цели за продажби на електромобили могат да бъдат

Логото на GM се вижда в завода за сглобяване на General Motors в Рамос Ариспе, в щата Коауила, Мексико

Логото на GM се вижда в завода за сглобяване на General Motors в Рамос Ариспе, в щата Коауила, Мексико

постигнати само с милиарди долари държавни стимули, включително потребителски субсидии, мрежи за зареждане на електромобили, както и „инвестиции в научноизследователска и развойна дейност и стимули за разширяване на производствените вериги и веригите за доставки на електрически превозни средства в Съединените щати. Щати.“

Hyundai (005380.KS) заяви, че подкрепя целта за продажби на електромобили за 2030 г. 40-50%, докато Nissan заяви, че има цел, повече от 40% от продажбите на американски автомобили до 2030 г. да бъдат електромобили.

Toyota (7203.T) заяви в изявление, че целта е „страхотна за околната среда“ и че „ще изиграе своята роля“.

Междувременно регулаторите на САЩ планират да предложат преразглеждане на отмяната на стандартите за икономия на гориво на бившия президент Доналд Тръмп през март 2020 г. Тръмп изискваше 1,5% годишно повишаване на ефективността до 2026 г., което е доста под 5% годишните увеличения, определени през 2012 г. от администрацията на президента Барак Обама.

Предложените правила на Байдън, които обхващат 2023-2026 г., се очаква да бъдат сходни по отношение на общото намаляване на емисиите на превозни средства с договора на Калифорния за 2019 г. с някои автомобилни производители, който има за цел да подобри икономията на гориво с 3,7% годишно до 2026 г., казаха източници.

BMW (BMWG.DE), Honda (7267.T), Volkswagen (VOWG_p.DE), Ford и Volvo Cars (0175.HK) – които преди това сключиха калифорнийската сделка – заявиха в съвместно изявление, че подкрепят целта на администрацията за електромобили, но че федералното правителство трябва да предприеме „смели действия … за изграждане на потребителското търсене“.

Консултантската компания AlixPartners през юни заяви, че инвестициите в електромобили до 2025 г. могат да достигнат общо 330 милиарда долара. Електрическите автомобили сега представляват около 2% от общите продажби на превозни средства в световен мащаб и ще бъдат около 24% от общите продажби до 2030 г., прогнозира тя.

Байдън призова за 174 милиарда долара държавни разходи за увеличаване на електромобилите, включително 100 милиарда долара за потребителски стимули. Двупартийният законопроект за инфраструктурата на Сената включва 7,5 милиарда долара за зарядни станции за електромобили, но няма пари за нови стимули за потребителите.