Историята на Porsche започва електрически
Електрическото задвижване е вградено дълбоко в ДНК на Porsche
Източник: newsroom.porsche.com/en
Фердинанд Порше, по -късно основател на едноименната компания, е очарован от електричеството още като тийнейджър. Още през 1893 г. 18-годишният младеж монтира електрическа система за осветление в къщата на родителите си. През същата година Porsche се присъединява към Vereinigte Elektrizitäts-AG Béla Egger във Виена. След четири години там той преминава от механик до началник на отдел за тестване. Първите проектирани от него превозни средства също имат електрически задвижвания – така че историята на Porsche започва с електрическото задвижване.
През 1898 г. Фердинанд Порше проектира Egger-Lohner C.2 Phaeton. Автомобилът се задвижва от осмоъгълен електродвигател и с три до пет конски сили достига максимална скорост от 25 км в час. През 1899 г. Порше се присъединява към производителя на карети във Виена, k.u.k. Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co.
Там той разработва електрическия двигател в главината на колелата. През 1900 г. първият електромобил Lohner-Porsche с тази иновация е представен на изложението в Париж. С 2 х 2.5 PS той достига максимална скорост от 37 км в час. Lohner превозното средство с електрически мотор днес звучи толкова актуално, колкото и тогава, особено във връзка с ерата на масовата моторизация: въздухът е „безмилостно развален от големия брой бензинови двигатели в употреба“.
Също през 1900 г. Porsche проектира първия в света функционален хибриден автомобил, „Semper Vivus“ (на латински означава „винаги жив“). Технологията, предлагана на пазара като система Lohner-Porsche, също имаше приложения извън сферата на електрическите превозни средства. Porsche разширява обхвата на автомобила, като не използва батерия като източник на енергия, а вместо това използва двигател с вътрешно горене за задвижване на генератор и по този начин захранва главината на колелата с електрическа енергия. Една година по-късно готовата за производство версия се ражда като „Mixte“ на Lohner-Porsche.
Lohner-Porsche обаче показа и защо електрическата мобилност се провали през десетилетията: въпреки скромната си мощност, колата тежи почти два тона. Липсата на инфраструктура и късият пробег слагат край на електромобилността за дълго време.
Идеята е възобновена повече от 100 години по-късно: С развитието на литиево-йонни батерии, подходящи за използване в превозни средства и все по-строги законови изисквания за емисиите на замърсители и въглероден диоксид, фокусът отново се насочва към системите за електрическо задвижване.
С Cayenne S Hybrid през 2010 г. Porsche проправи пътя за електромобилност в компанията. Като първият паралелен пълен хибрид в класа на луксозните автомобили, Panamera S Hybrid беше най -икономичното Porsche досега с разход на гориво от 6,8 л/100 км (NEDC), въпреки мощността от 380 к. с. Също през 2011 г. Porsche тества три изцяло електрически модела Boxster E.