Архив

Toyota обявява голяма инвестиция в батерията

За 2030 г. групата също прогнозира глобални продажби на осем милиона електрифицирани превозни средства

Toyota bz4x Concept-2021

Toyota bz4x Concept-2021

Източник: wardsauto.com, reuters.com

Toyota планира да инвестира общо 1,5 трилиона йени (около 11,5 милиарда евро) за разширяване на производството на батерии и развитие на батериите до 2030 г. Освен това Toyota увеличава целта си за производство на батерии от 180 ГВтч до поне 200 ГВтч до 2030 г.

За разлика от повечето други производители, Toyota разчита на собствената си технология на батерията в своите електрически автомобили – особено хибриди. Според съобщения в медиите, Toyota и нейният партньор за сътрудничество, родителката на Toyota – Toyota Industries, все още са лидер на световния пазар в патенти за акумулатори за автомобили.

С обявените инвестиции и разширяване на капацитета, японската компания очевидно иска да разшири това конкурентно предимство. Това обаче не означава, че най-големият световен производител на автомобили по обем сега ще премине изцяло към електрически превозни средства с батерии.

На брифинг Масахико Маеда, главен технологичен директор на Toyota, каза: „Очакваме (…) да надхвърлим 180 ГВтч батерии, които разглеждаме в момента, и да осигурим батерии на стойност 200 ГВтч или повече, ако проникването на BEV е по-бързо от очакваното. Следователно размерът на инвестициите в развитието на система за захранване с батерии и научноизследователска и развойна дейност (…) се очаква да бъде около 1,5 трилиона йени до 2030 г.

За сравнение, в момента Toyota произвежда батерии с кумулативно енергийно съдържание от порядъка на шест ГВтч годишно. По отношение на електрификацията, Toyota основно планира да продължи с комбинация от хибриди, BEV и автомобили с горивни клетки. По време на брифинга Маеда повтори, наред с други неща, изявлението на групата, че чистите електрически автомобили са „само един път към неутрално въглеродна мобилност“.

До 2025 г. японският автомобилен производител планира да представи общо 15 автомобила с електрическо захранване с батерии по целия свят и да разшири гамата си от електрифицирани модели до повече от 70 превозни средства в световен мащаб. В Европа Toyota казва, че до 2025 г. това ще доведе до комбинация от задвижващи агрегати от над 70 % хибриди, около 10 % plug-in хибриди и добри 10 % модели с нулеви емисии-както на електрически батерии, така и на автомобили с горивни клетки. .

За 2030 г. групата също прогнозира глобални продажби на осем милиона електрифицирани превозни средства – включително два милиона автомобила с електрически батерии и автомобили с горивни клетки. В Европа по това време ще се продават само електрически превозни средства, въпреки че Toyota предполага, че хибридите ще продължат да бъдат с 60 % търсене към този момент. За други пазари Toyota поддържа технологията на задвижване напълно отворена от 2030 г. нататък.

Толкова за дългосрочните цели на продажбите. Нека се върнем към стратегията за батерията на японската компания. Друг аспект на пътната карта е цената. По принцип компанията има за цел да намали производствените разходи на своите батерии с 30 %, като „работи върху използваните материали и начина, по който са конструирани клетките“.

Освен това самите превозни средства също трябва да станат по -икономични: „Искаме да подобрим консумацията на енергия на автомобила (…) с 30 %, започвайки с Toyota bZ4X“, продължава Маеда. BZ4X е компактен батериен електрически SUV, представен през април и се очаква да започне производство в средата на 2022 г. Това е първата конкретно предвидена серия BEV от основната марка на Toyota.

Очаква се намалението на разходите за самите батерии, в комбинация с подобрената енергийна ефективност на превозните средства (и по този начин потенциалното инсталиране на по -малки батерии), да намали цената на батерията на превозно средство с 50 % през втората половина на 2020 -те години в сравнение с Toyota bZ4X. „За да направим BEV популярни, искаме да предложим BEV на разумна цена“, добавя Маеда.

Toyota също има големи надежди за развитието на твърдотелни батерии. Маеда каза, че целта на Toyota да започне да произвежда твърдотелни батерии до средата на 2020-те години не се е променила. Те също трябва да се използват в хибридни автомобили.