Архив

IAV представя модулна лека BEV платформа

Платформа за електронно задвижване ще предлага широка гама от варианти за всички сегменти превозни средства и техните топологии на задвижване

Източник: iav.com

Базираният в Берлин доставчик на инженерни услуги IAV представя модулна платформа за електрически превозни средства

IAV  Elektroplattform

IAV Elektroplattform

с батерии, която поддържа конструкцията от малки автомобили до леки търговски превозни средства. Електрическата модулна система е предназначена да направи развитието на BEV „по -бързо, по -евтино и по -устойчиво“.

Платформата, разработена от базираната в Берлин компания, обхваща диапазон на мощност от 100 до 440 кВт, капацитет на батерията от 27 до 115 кВтч и нива на напрежение от 400 и 800 волта. Той също така позволява използването на силиций (Si) и силициев карбид (SiC) в силовата електроника.

Според IAV, плоската платформа за електронно задвижване ще предлага широка гама от варианти за всички сегменти превозни средства и техните топологии на задвижване. Като пример компанията посочва избора между предно, задно или задвижване на четирите колела и допълнителни опции като векториране на въртящия момент за увеличаване на динамиката на шофиране.

Общо IAV казва, че на практика е генерирал и оценил около 24 милиона технически осъществими варианти на силови агрегати. Според централата на компанията са използвани симулационни инструменти за системно променяне и комбиниране на основните системи на батерията, електродвигателя, инвертора и трансмисията. Резултатът: „С модулния E-kit ние покриваме изискванията на целия парк, който определихме. Можем също да варираме от нискотарифно решение до високопроизводителна версия в класове превозни средства, например в SUV“, обяснява Рене Кокиш, ръководител на екип Механика за системно развитие в IAV.

IAV конкретно показа на видео пет типа платформа: 400-волтов вариант с предно задвижване за малки автомобили с капацитет на батерията от 27 до 42 кВтч, мощност от 100 до 130 кВт и 2000 до 2800 Нм. Следващата по-голяма платформа с 400 или 800 волта и задно или задвижване на всички колела, предлагаща 42 до 70 кВтч, 100 до 300 кВт и 2800 до 5600 Нм. Друга платформа със среден размер-също с 400 или 800 волта и задно или задвижване на всички колела, но с капацитет на батерията от 62 до 70 кВтч, 130 до 370 кВт и 2800 до 6950 НМ.

Към тях се присъединяват два по-големи 800-волтови варианта на платформата, всеки със 70 до 115 кВтч. Докато първият се предлага като модел на всички колела или със задно задвижване със 150 до 440 кВт и 3500 до 8 300 Нм, последният е проектиран като модел на всички колела или със задвижване на предните колела със 150 до 300 кВт и 3500 до 6950 кВт.

 

В допълнение към гъвкавостта, EV платформата на IAV е особено убедителна по отношение на устойчивостта. Базираната в Берлин компания твърди, че е разработила специален екодизайн, базиран на анализ на жизнения цикъл за избор на батерии, по-специално „изключително спестяващо ресурси решение, което допринася за факта, че по-малко CO2 се отделя при производството на батерии чрез по-добър избор на материали, технология за свързване, разглобяване и рециклиране, отколкото при производството на конвенционални електроцентрали ”.

Ерик Шнайдер, ръководител на E-Traction & Hybrid Drivetrain в IAV, описва платформите като ключ към овладяване на разнообразието на варианти и за намаляване на времето за разработка и по-специално на разходите за продукти чрез икономии от мащаба. Освен това „Достъпността и устойчивостта са две от най-големите предизвикателства за електронната мобилност. Последователното внедряване на платформи в екодизайна може да направи електронната мобилност по-достъпна и устойчива.“

IAV вече използва платформата за електрическо задвижване в различни проекти с клиенти, изискващи или подсистеми, или цялостни решения за електрически задвижвания. В компанията работят повече от 8 000 души по целия свят и според своите собствени изявления се считат за „всички известни производители и доставчици на автомобили“.

В допълнение към традиционните разработки на превозни средства и задвижващи агрегати, IAV вече е създала и широка база в областта на електромобилността и автономното шофиране. В допълнение към своите центрове за развитие в Берлин, Гифхорн и Хемниц/Столберг, IAV има и други места в Германия, включително Мюнхен, Зинделфинген и Инголщат. Едва наскоро доставчикът на услуги обяви намерението си да построи нов център за развитие близо до Щутгарт.