Архив

Michelin създава безвъздушни гуми

Дизайнът включва гъвкави ребра, които осигуряват пружинно действие

Michelin е готов да превземе пазара на гуми с буря, след като обяви, че работи с General Motors по разработването на безвъздушни гуми

Публикация на dailymail.co.uk, със съкр.

Френският производител на гуми Michelin създава безвъздушни гуми за електрически автомобили Chevrolet Bolt презmaxresdefault следващите три до пет години: дизайнът включва гъвкави ребра, които осигуряват пружинно действие.

Michelin е готов да превземе пазара на гуми с буря, след като обяви, че работи с General Motors по разработването на безвъздушни гуми.

Новите гуми ще бъдат моделирани и продавани от следващото поколение електрически автомобил Chevrolet Bolt през следващите три до пет години – представени още през 2024 г.

Ако протекторът на гумата на автомобила е пробит, тогава това би имало малка или никаква разлика, тъй като гумата не задържа въздух и страните й са напълно отворени.

General Motors (GM) планира да възобнови производството на Chevrolet Bolt на 4 април, потвърди компанията във вторник.

Безвъздушният модел гуми на Michelin – Uptis – е по-устойчив от средната гума, не се пука и изпуска, и изисква почти нулева поддръжка.

Революционното изобретение – Uptis Prototype или „Уникална система за гуми, устойчива на пробиване“ – от френския производител на гуми може да отбележи упадъка от над 130 години на традиционно издуване с въздух в обикновените автомобилни гуми.

michelin-airless-tyre-design_dezeen_2364_hero-1-700x350„Искаме да представим следващото поколение на Chevrolet Bolt с безвъздушни гуми“, каза Алексис Гарсин, президент на Michelin North America, за CNN Business, „и това ще се случи сега през следващите три до пет години“.

Michelin създаде друга безвъздушна гума за колички за голф и косачки, наречена Tweel, която се отличава с гумиран външен протектор с високоякостни поли-смола „спици“.

Дизайнът му ще разчита на гъвкави ребра, които влизат в действие, подобно на начина, по който работят пневматичните или пълни с въздух гуми.

Ако протекторът на гумата на автомобила е пробит, тогава няма да има почти никаква разлика, тъй като гумата не задържа въздух и страните й са напълно отворени.

GM планира да възобнови производството на Chevrolet Bolt на 4 април, потвърди компанията във вторник, след като изтегли целия си автопарк за модела автомобил през август поради риска от запалване на батерията с високо напрежение. Bolt започва от около 32 000 долара.

Страните на гумата ще бъдат напълно отворени и протекторът на гумата ще бъде плосък. Френският производител на гуми има безвъздушни гуми за косачки и голф картинг през последните няколко години, преди да произведе някои за автомобилната индустрия

„General Motors е развълнуван от възможностите, които Uptis представя, и ние сме развълнувани да си сътрудничим сPicture5-3 Michelin по тази революционна технология“, каза Стив Кийфър, старши вицепрезидент на GM за глобални покупки и доставки.

„Uptis е идеално място за прокарване на автомобилната индустрия в бъдещето и чудесен пример за това как нашите клиенти печелят, когато си сътрудничим и правим иновации с нашите партньори доставчици.“

Michelin каза, че собствениците на автопаркове и шофьорите на професионални превозни средства ще се възползват от новите гуми поради тяхната издръжливост и изискващи малка или никаква поддръжка.

Компанията за гуми работи по създаването на най-новата технология за безвъздушни гуми от доста време и направи пробив, когато създаде безвъздушните гуми Tweel за колички за голф и косачки, които използват подобна технология на Uptis.

Michelin за първи път направи име в края на 1800 г., когато представи пневматични (напълнени с въздух) гуми за велосипеди. Това беше и една от първите компании за гуми, които ги произвеждаха и поставяха върху автомобили.

През 1899 г. белгийският производител на автомобили Jenatzy представя своя ракетообразен модел Jamais Contente, използващ гуми Michelin. Това беше първото превозно средство, което разби над 100 километра в час (68, 5 mph).

Компанията, известна също със своя талисман – Bibendum, по-известен като човекът на Мишлен, продължи да бъде част от други опити за рекордни скорости на производители на спортни автомобили като Bugatti.