Stellantis има за цел да удвои приходите си до 2030 г., тъй като става електрически
Компанията ще има 75 модела EV до 2030 г.
Приходите в Китай са насочени към 20 милиарда евро през 2030 г.
Компанията очаква една трета от продажбите да бъдат онлайн до 2030 г.
Таварес казва, че кризата с чиповете ще продължи тази година
АМСТЕРДАМ, март (Reuters) – Stellantis (STLA.MI) има за цел да удвои приходите си до 300 милиарда евро (335 милиарда долара) годишно до 2030 г. и да поддържа високи маржове на печалба, като засилва усилията за пускане на електрически версии на своите автомобили, печеливши джипове и пикапи RAM.
Четвъртият производител на автомобили в света заяви в актуализация на стратегията си, че ще има 75 модела електрически превозни средства с батерии (EV) на пазара и ще продава пет милиона електромобили годишно до 2030 г.
Подобно на други големи производители на автомобили, Stellantis е изправена пред големи предизвикателства при превръщането на своята продуктова гама от традиционни двигатели с вътрешно горене към модели с нулеви емисии и разработване на технология за самостоятелно управление, като същевременно се бори за пазарен дял с Tesla Inc (TSLA.O) и редица други електрически -само стартиращи фирми.
„Гордеем се, че сме наследен автомобилен производител“, каза главният изпълнителен директор Карлос Таварес по време на презентация пред анализатори и репортери в Амстердам. „Да бъдем наследен автомобилен производител показва способността ни да проектираме и произвеждаме безопасни продукти в мащаб.“
„Други все още трябва да го докажат“, добави той.
Stellantis, роден миналата година от сливането на Fiat Chrysler и производителя на Peugeot PSA, заяви за своя изоставащ китайски бизнес, че ще запази само един изцяло притежаван завод и отваряне на друг производствен капацитет за трети страни с по-ниски постоянни разходи.
Той се стреми китайските приходи да достигнат 20 милиарда евро до 2030 г. Приходите за „Китай, Индия и Азиатско-тихоокеанския регион“ възлизат на 3,9 милиарда евро миналата година.
Все пак това би означавало по-малко от 7% от общите приходи на групата, очаквани през 2030 г. от най-големия автомобилен пазар в света.
Котираните в Милано акции на Stellantis се понижиха с 6,9%, като поевтиняха с 4,1% спрямо италианския индекс на сините чипове (.FTMIB) по време на сесия за търговия, засегната от кризата в Украйна.
Производителят на автомобили очаква електромобилите да съставляват 100% от продажбите му в Европа и 50% в Съединените щати до 2030 г., като същевременно се разраства във водородни горивни клетки за микробуси и тежкотоварни камиони, инвестирайки в софтуер за електромобили и използвайки партньорството си с Waymo на Alphabet. за разработване на самоуправляващи се превозни средства за доставка.
„Ние се движим и се движим бързо, за да станем технологична компания за мобилност“, каза Таварес.
Целта е приходите от своя нов бизнес с данни, все по-важна област за растеж за автомобилните производители, да достигнат 9 милиарда евро до края на десетилетието, с брутен марж до 70%.
Автомобилният производител очаква да постигне целта от 5 милиарда евро синергия от учредителното си сливане до края на 2024 г., една година по-рано от планираното.
Освен това очаква една трета от продажбите му да бъдат онлайн до 2030 г. и приходите от продажби на луксозни и първокласни автомобили да се удвоят до тогава. Той има за цел да намали въглеродните емисии с 50% спрямо нивата от 2021 г. до началото на следващото десетилетие.
По-рано преди време Таварес обяви създаването на оперативна група, която да отговаря на санкциите срещу Русия и да наблюдава нейния персонал в Украйна.
Водещи производители на автомобили, авиокомпании и банки съкратиха доставките, прекратиха партньорствата и осъдиха действията на Русия, когато президентът Владимир Путин навлезе във военна офанзива срещу Украйна.
Таварес каза, че се надява много скоро да обяви сделка с италианското правителство за завод за акумулатори, който групата иска да построи в страната, след като Рим обеща миналия месец да го подкрепи с 369 милиона евро публични пари.
Заводът за акумулатори в Термоли, Южна Италия, ще бъде третият на Stellantis в Европа, след обявените по-рано във Франция и Германия, и ще бъде преустроен от съществуващ завод за двигатели с вътрешно горене.
Таварес каза, че не очаква глобалният недостиг на полупроводникови чипове, който накара производителите на автомобили по света да намалят производството, да приключи през 2022 г.