Архив

Nissan има огромна възможност да прекрати брака с Renault

Като обедини усилията си с френския автомобилен производител Renault, японският автомобилен производител Nissan сключи брак по сметка.

Руската инвазия в Украйна на 24 февруари напълно промени ситуацията и увеличи дисбаланса между двамата партньори.

Днес очевидно Nissan е този, който е поел с повече от 4 милиона автомобила срещу 3 милиона за Renaultrenault през 2021 г.

TheStreet.

msn.com/en-us

Интересите взеха предимство пред истинското желание за партньорство с компания, в която френското правителство, известно с интервенционизма в ежедневния живот на компаниите, в които е акционер, има важен дял.

Но, както в брака по сметка, не сърцето е важно, а какво ще получите от него. Следователно Nissan затвори очи за това, което ще се върне, за да го ужили по-късно.

Сред основите, които структурират Алианса, основан през 1999 г., от решаващо значение е географското разпределение между двамата партньори. Докато японската група монополизира Северна Америка, Япония и Азия, френският производител контролира Северна Африка, Латинска Америка, Индия, Европа, географска зона, която включва Русия. Руският пазар с годишно производство от 500 000 автомобила е френският вторият по големина пазар на производителя след Франция. Това до голяма степен допринесе за балансирането на тежестта на Renault в Алианса.

Това може вече да не е така в бъдеще и по този начин да задълбочи разликата, която се разширява между двете емблематични марки.

Не трябва да забравяме, че при създаването на Алианса Renault и Nissan тежат еднакво като обем, но за повече от 20 години нещата се промениха много. Днес очевидно Nissan е този, който е поел с повече от 4 милиона автомобила срещу 3 милиона за Renault през 2021 г.
Наистина, руската инвазия в Украйна на 24 февруари напълно промени ситуацията и увеличи дисбаланса между двамата партньори. Като предприема икономически санкции срещу Москва, НАТО принуди мултинационалните компании да предприемат антируски мерки, като преустанови дейността си в Русия и напусна страната. След като се съпротивлява дълго време, Renault най-накрая обяви напускането си от страната. Това решение има важни последици за алианса с Nissan.

С оттеглянето на Русия разликата математически ще се увеличи. Особено след като за Nissan трябва да добавим 1,2 милиона автомобила от Mitsubishi Motors, които сега се управляват от японската марка. Като цяло Nissan следователно представлява почти два пъти по-голямо общо тегло от Renault, известно име във Франция.

Възможната загуба на Русия пада особено зле по отношение на времето за Renault, което е в процес на пълен преглед на гамата си, но също и на стратегията си с плана си „Renaulution“. Точно обратното на Nissan, който се справя особено добре благодарение на отскока на основните си пазари (САЩ, Китай, Япония). Освен това, при близо 18 милиарда евро, пазарната капитализация на Nissan тежи почти три пъти повече от тази на Renault.

Nissan изглежда иска да се възползва от това. Ръководителите на производителя на седана Altima и SUV-овете Rogue и Pathfinder и тези от Renault планират да се срещнат следващия месец в Япония, според множество доклади. Тази първа лична среща между лидерите на двете компании след пандемията е от решаващо значение.

Сред темите на масата са плановете на Renault да отдели операциите си за производство на бензинови и дизелови превозни средства от производството и сглобяването на електрически превозни средства. Но няма съмнение, че дискусиите ще се фокусират основно върху финансовите последици от напускането на Renault от Русия.

Френската група пристига отслабена в тези дискусии. Renault предупреди миналия месец, че ще резервира безкасова такса от 2,2 милиарда евро (2,4 милиарда долара), свързана с напускането му от Русия. Цената на акциите на компанията падна с повече от 25,1% от началото на руската инвазия. Този спад повдига много въпроси относно стабилността на компанията и способността й да финансира нови проекти.

Ако в момента няма сигнал за предстоящи структурни промени в този съюз, който включва и Mitsubishi Motors Corp, е трудно да си представим, че нещата ще останат неподвижни. С оглед на лидерите, които трябва да участват в тази среща, можем да очакваме, че след това ще има съобщения. От страна на Renault, Лука де Мео, новият главен изпълнителен директор, ще присъства, докато Ашвани Гупта, главен оперативен директор на Nissan, ще представлява Nissan.

„Ръководителите на Renault планират да посетят Япония за редовната месечна среща на Алианса“, каза говорител на Nissan пред TheStreet.

Renault не отговори на искане за коментар.

Алиансът Renault-Nissan редовно предизвиква слухове за възможни промени в кръстосаното дялово участие. Renault притежава 43% от Nissan, докато японската група притежава само 15% от Renault.

Арестът през ноември 2018 г. на Карлос Гон в Япония за финансови злоупотреби, които той отрича, съживи напрежението, което съществува от дълго време. Това почти унищожи Алианса. Двете компании се противопоставиха на събирането на техническите и инженерните си екипи например.

Тази статия първоначално е публикувана от TheStreet.