Stellantis няма да се състезава за разделяне на електрически превозни средства от автомобили с изкопаеми горива
Нетните приходи нараснаха с 12% през първото тримесечие до 41,5 милиарда евро
Глобалните доставки на автомобили намаляха с 12% през първото тримесечие до 1,374 милиона
Компанията потвърждава насоките за цялата 2022 г
Съкращава прогнозите за финансовата година за цялата индустрия за Северна Америка, Европа
Прогнозите за допълнителните разходи за суровини да нараснат до 50%
reuters.com/business/autos-transportation
МИЛАНО, 5 май (Reuters) – Stellantis (STLA.MI) не обмисля да раздели бизнеса си с електрически превозни средства (EV)
от своята наследена работа с двигатели с вътрешно горене, каза финансовият му шеф в четвъртък, докато автомобилният производител представи над очакваните данни за приходите за първа четвърт.
Главният финансов директор Ричард Палмър каза на анализаторите, че не вижда големи ползи в вида на разделянето, преследвано от съперници като френската Renault (RENA.PA) и американския Ford (F.N).
„Трябва да управляваме компанията и активите, с които разполагаме чрез този преход“, каза той. „Има ползи от това, че паричният поток се генерира от бизнеса с вътрешно горене за инвестициите, които трябва да направим.“
Палмър каза, че групата, създадена от сливането миналата година на Fiat Chrysler и производителя на Peugeot PSA, не е против да обмисли коригиране на структурата си, „но не очакваме големи промени“.
Коментарите на Палмър дойдоха, след като четвъртият по големина автомобилен производител в света заяви, че нетните му приходи са се повишили с 12% до 41,5 милиарда евро (44,1 милиарда долара) през периода януари-март, тъй като силните цени и видът на продаваните превозни средства помогнаха да се компенсира въздействието на недостига на полупроводници върху обемите .
Това надмина очакванията на анализаторите от 36,9 милиарда евро, според проучване на Reuters.
Котираните в Милано акции поскъпнаха с 0,5% до 14:15 GMT, в съответствие с италианския индекс на сините чипове (.FTMIB).
Въздействието на намаляването на чипове беше очевидно в спада на доставките, които паднаха с 12% през тримесечието до 1,374 милиона превозни средства.
Подобна история беше и за германското BMW (BMWG.DE), което отбеляза по-високи приходи в четвъртък и спад в продажбите на автомобили.
Stellantis, чиито марки също включват Citroen, Jeep и Maserati, потвърди прогнозите си за 2022 г. за двуцифрен коригиран марж на оперативния доход, след 11,8% миналата година, и положителен паричен поток, въпреки доставките и инфлационните напрежения.
Анализаторите на Morgan Stanley казаха след резултатите, че Stellantis има по-добро управление от много колеги и се е възползвал от значителното си излагане на по-силна икономика на САЩ и възстановяване на Европа от пандемията COVID-19. Те също така казаха, че е по-малко засегната от забавящата се китайска икономика.
Палмър каза, че е важно групата да поддържа двуцифрени маржове и да продължи да доставя положителни парични потоци.
„Увеличение на приходите с 12% с 12% намаление на обемите показва много силно представяне по отношение на цената и микса, което предвещава добро представяне на маржовете ни“, каза той.
Той каза, че се очаква проблемите с доставките на полупроводници да се облекчат тази година с продължаващи подобрения през 2023 г. „Но честно казано не мога да дам дата кога ще бъдат решени“, добави той.
Разходите за суровини също ще натежат, каза Палмър, като групата вероятно ще повиши първоначалната си прогноза за 4 милиарда евро допълнителни свързани разходи тази година.
„Ще ви дам по-добър поглед с резултатите от първото полувреме, но въздействието вероятно ще бъде до 50% по-високо“, каза той.
(1 долар = 0,9422 евро)