Архив

Stellantis ще прави голям търговски ван, с дизелови и електрически варианти, за Toyota в заводите си в Италия и Полша от 2024 г.

Големият ван с марката Toyota ще се присъедини към Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel/Vauxhall Movano и Peugeot Boxer

Opel Movano-e

Opel Movano-e

autonews.com

Големият ван с марката Toyota ще бъде подобен на големите ванове на Stellantis, които включват Opel/Vauxhall Movano (показан в електрическа версия), Citroen Jumper, Fiat Ducato и Peugeot Boxer.

Stellantis ще построи голям търговски ван за Toyota Motor Corp. в своите фабрики в Полша и Италия от средата на 2024 г., включително напълно електрическа версия.

Сътрудничеството ще даде на Toyota голям ван за продажба в Европа за първи път.

Stellantis в момента изгражда компактни и средни микробуси за Toyota, както в търговски, така и в пътнически версии. Не беше обявено име за новия ван, но компактният ван на Toyota се нарича Proace City, а средният ван Proace.

Proace е строен във фабриката на Stellantis в Hordain, Франция, от 2012 г., а Proace City във Виго, Испания, от 2019 г.

Новият модел ще се произвежда във фабриката на Stellantis Sevel в Атеса, Италия, и в Гливице, Полша. Този ход ще даде на Stellantis пет марки на общи платформи за микробуси: Citroen, Fiat, Opel, Peugeot, Toyota и Vauxhall.

Големият ван с марката Toyota ще се присъедини към Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel/Vauxhall Movano и Peugeot Boxer. Stellantis продава микробусите в дизелови и напълно електрически версии.

Делът на Stellantis от пазара на микробуси в Европа стана проблем преди сливането между Fiat Chrysler и PSA Group, което създаде новата група през януари 2021 г. Органът по конкуренцията на ЕС постанови през декември 2020 г., че PSA трябва да удължи споразумението си за микробуси с Toyota чрез увеличаване на капацитета за Toyota и намаляване на трансферните цени за превозните средства, резервните части и аксесоарите.

ЕС имаше опасения, че FCA и PSA ще доминират на пазара на микробуси в Европа с общ дял от 34 процента, надминавайки силно Renault и Ford, всеки с 16 процента дял, Volkswagen с 12 процента и Daimler с 10 процента. Това доминиране може да означава по-високи цени за клиентите, каза Комисията.

„Това споразумение укрепва нашето лидерство в ЕС30 за LCVs и превозни средства с ниски емисии и ни приближава една стъпка по-близо до реализирането на нашата цел Dare Forward 2030 да станем безспорен световен лидер на леки търговски превозни средства по отношение на технологии, производство, пазарен дял и рентабилност, “, каза в изявление преди дни главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес.

Stellantis също така създаде отделно бизнес звено за леки търговски превозни средства, за което Таверес каза, че ще има повече свобода за разработване на нови технологии като задвижвания с водородни горивни клетки.

Пазарът на леки търговски превозни средства остава сравнително силен в Европа, до голяма степен поради търсенето на онлайн продажби и доставки. Според индустриалната група ACEA, продажбите на микробуси 3,5 тона и по-малко са се увеличили с 10,5 процента през 2021 г. в страните от ЕС, Обединеното кралство и ЕАСТ до 1 981 412 единици. В същото време продажбите на леки автомобили са намалели с 1,5% през 2021 г.

Президентът на Toyota Europe Матю Харисън каза, че големият ван „представлява важно допълнение и допълва леката търговска гама за европейските клиенти на Toyota. Новият LCV ще представлява ключов принос към целите за растеж на Toyota за цялостната й гама LCV.”