Печалбата на Toyota за третото тримесечие скача с 22%, тъй като слабата йена помага
Подобно на много глобални производители, най-големият производител на автомобили в света все още се бори с продължаващия спад от недостига на полупроводници и болката от нарастващите разходи
reuters.com/business/autos-transportation, 9 февруари 2023 г.
ТОКИО, 9 февруари (Reuters) – Toyota Motor Corp (7203.T) отчете в четвъртък – бел. ред. – днес – изненадващо 22% увеличение на оперативната печалба за третото тримесечие, тъй като по-слабата йена и по-високите обеми на продажбите помогнаха на японския автомобилен производител да преодолее сътресението от скок на суровините разходи за материали.
Оперативната печалба за трите месеца, приключили на декември 31 беше 956,7 милиарда йени (7,28 милиарда долара). Това надмина средната печалба от 764,54 милиарда йени, изчислена от 10 анализатори, според данни на Refinitiv. През същия период година по-рано Toyota отчете печалба от 784,4 милиарда йени.
Подобно на много глобални производители, най-големият производител на автомобили в света все още се бори с продължаващия спад от недостига на полупроводници и болката от нарастващите разходи.
Производителят на Prius заяви, че работи за осигуряване на стабилни доставки на чипове, според презентация, която придружава резултатите.
Въпреки че намали годишната си производствена цел с около 1%, до около 9,1 милиона автомобила, тя се придържа към прогнозата си за годишна печалба от 2,4 трилиона йени за годината до края на март.
„Продажбите на превозни средства са много силни, но разходите се покачват“, каза Коджи Ендо, старши анализатор в SBI Securities. „Toyota постепенно повишава цените в Съединените щати от около втората половина на миналата година, за да компенсира това.“
Автомобилният производител вероятно ще надхвърли удобно прогнозата си за цялата година, като се има предвид, че вече е доставил 2,1 трилиона йени през първите девет месеца на годината, каза Ендо.
Продажбите на превозни средства се повишиха във всички големи региони, като Северна Америка, най-големият пазар, показва най-силен ръст от 16%, двойно над общата средна печалба от 8%.
Toyota се възползва от спада на йената през октомври миналата година. Японската валута достигна 32-годишно дъно от 151,94 за долар на октомври. 21, което накара властите да се намесят.
Тъй като продължаващият глобален недостиг на автомобилни чипове навлиза в третата си година, някои производители на автомобили страдат повече от други.
Ford Motor Co (F.N) миналата седмица обвини дефицита от 100 000 превозни средства в обема си за четвъртото тримесечие най-вече на невъзможността да получи достатъчно чипове.
Tesla Inc (TSLA.O), която е призната за справяне с недостига на чипове по-добре от повечето автомобилни производители, заяви миналия октомври, че е успяла да се справи с някои проблеми с чиповете, като пренапише своя софтуер, за да използва различни или по-малко чипове.
Toyota каза миналия месец, че нейният главен изпълнителен директор, Акио Тойода, ще се оттегли през април като ръководител на компанията, основана от дядо му. Той ще предаде на лидера на луксозната марка Lexus на Toyota, тъй като преминаването към електрически превозни средства е предизвикателство за автомобилния гигант.
Toyota преди това очакваше да произведе 9,7 милиона автомобила през тази фискална година, но намали целта до 9,2 милиона през ноември и с още 100 000 автомобила в четвъртък.
Компанията също така намали целта си за продажби на електрически превозни средства с батерии до 40 от 58, след неудобното изтегляне на първия си електрически модел с батерии, bz4x, миналата година поради проблеми с безопасността.
Акциите на Toyota, които се понижиха с 0,4% точно преди публикуването на печалбите, обърнаха загубите веднага след това и завършиха леко на положителна територия с ръст от 0,2% за деня.
($1 = 131,3500 йени)