Архив

Austin Healey-3000

Austin Healey-3000 е британски спортен автомобил, правен през 1959-1967 г., и е най-известен от „големите“ nlakedrive100mph.com HealeyHealey модели. Колата е с каросерия, направена от Jensen Motors, и 42 926 превозни средства са слобени от BMC в Абингдън, Англия. Категорията е 2 врати роудстър, с междуосие от 2337 мм, дължина 3988 мм, ширина 1524 мм и височина при смъкнат покрив 1168 мм, 1257 мм с поставен твърд покрив. Собственото тегло е 1157 кг.

Austin Healey-100 е първият от трите коли, по-късно наречени BigHealeys, за да се различават от много по-малките Austin Healey-Sprite. Тя е последвана от Austin Healey-100-6 и след това –  от Austin Healey-3000. Въпреки имената, Austin-Healey 100-6 има повече общо с последващия Austin-Healey 3000, отколкото с оригиналния Austin-Healey 100, както механично и на външен вид.

През 1956 г., колата търпи редизайн и получава удължена база, нов дизайн на каросерията, 2+2 места и шестцилиндров BMC C-Series двигател при 100-6. През 1959 г., обемът на двигателя е увеличен от 2.6 на 2.9 литра и колата се преименува на Austin Healey-3000. И двете – 2 места и 2 +2 варианти са били предлагани. 3000 е произведен в три поколения и четири модела. Производството продължава до 1968 г., и представлява около 60% от големите Healeys.Това е успешна кола, която участва в множество спортни състезания и печели в своя клас, като се радва на ентусиасти и до днес.

austin_healey_3000_mk2_exteriorОригиналът Austin Healey 3000 разполага с 2912 куб. см. I6 двигател, с два единични SU карбуратори и Girling предни спирачки дискове. Mark I е известен само като 3000. Има колела със спици, ламинирано предно стъкло, отоплител, регулируема кормилна колона, отделящ се твърд покрив и два тона боя, налични като опции. Оригиналният 3000 е произвеждан от март 1959 г. до март 1961 г. и има обозначението BT7 Mark I (4-седалкова версия) и BN7 Mark I (2 седалки). Общо 13 650 са направени.

BT7 3000 с твърд покрив е  тестван от списание Motor през 1960 г. и има максимална скорост от 185 км в час, като може да ускори от 0-97 км в час за 11,7 сек. A разходът на гориво е 13,1 л/100 км.1965_Austin-Healey_3000_mk3_(_BJ8_)_phase_2_003_1937

Въведен през март 1961 г., 3000 Mark II идва с три SU HS4 карбуратори и подобрен разпределителен вал, като BT7 Mark II (4-седалкова версия) и BN7 Mark II (2-местен вариант). Въпреки това, при въвеждането на BJ7 (2 +2 места) модел през януари 1962 г., броят на карбураторите е намален до два, (SU тип ХС6), заради проблемите с балансирането на  трите карбуратора. В резултат на въвеждането на BJ7, BN7 Mark II е преустановен през март 1962 г., а  BT7 Mark II – през юни 1962 г. Външно, основните промени, въведени с BJ7, са вертикална предна решетка и подобрено покривало, заедно с промени в прозорците. От август 1961 г. опция е сервоусилвателят на спирачките, с което се подобрява тяхната ефективност.

3000 Mark II BT7 с твърд покрив е тестван от британското списание The Motor през 1961 г., има максимална скорост от 181,7 км в час и може да ускори от 0-97 км в час за 10,9 сек., с разход на гориво от 12,0 л/100 км.

Общо са направени 11 564 броя от второто поколение.

Austin-Healey_3000_Mk_III_-_0013000 Mark III стартира през октомври 1963 г., и остава в производство до края на 1967 г., когато производството на Austin-Healeys престана. Класифициран като BJ8, новият модел е най-мощният и луксозен от големите Healeys, с табло от орех фурнир и 150 к. с. двигател. Подобренията на двигателя включват нов разпределителен вал и пружини на клапаните, и единични SU 2 „HD8 карбуратори, заедно с новия дизайн на изпускателната система. Серво спирачките  сега са част от стандартното оборудване. Пуска се версия само 2+2 седалки. Кожените седалки са добавени към списъка с опции.

Общо 17 712 са направените коли.

Austin Healey 3000 има дълга спортна история и участва на най-големите състезателни писти в целия свят, включително Sebring (USA), Le Mans (Франция), и Mount Panorama Circuit, Bathurst (Австралия). Но развитието на производството на  автомобила приключва на практика през 1965 г., най-вече заради успеха на Mini Cooper „S“.