Архив

Opel Experimental: концептуален кросоувър автомобил за електрическото бъдеще

Световна премиера през септември на тазгодишното изложение IAA Mobility в Мюнхен

Stellantis иска да превърне Opel в чисто електрическа марка в Европа от 2028 г.

stellantis.com

Opel даде поглед към електрическото бъдеще на марката с експерименталния концептуален автомобил.opel-experimental-2023-01-min Батерийно-електрическият кросоувър, който беше представен онлайн, ще отпразнува световната си премиера през септември на тазгодишното изложение IAA Mobility в Мюнхен.

Според главния изпълнителен директор на Opel – Флориан Хютъл, проучването, наречено Experimental, има за цел да даде „предварителен преглед на предстоящите модели и технологии, на бъдещия дизайн, всъщност на една нова ера и бъдещето на марката“. Както беше съобщено, компанията майка Stellantis иска да превърне Opel в чисто електрическа марка в Европа от 2028 г.

От Opel все още не са разкрили много за технологията, само че електрическият кросоувър ще бъде базиран на BEV платформа от Stellantis и ще има електрическо задвижване на всички колела. Тъй като Opel класифицира Experimental в сегмент C, платформата вероятно ще бъде STLA Medium.

Това би означавало, че има 400-волтова система с до 104 кВтч брутно енергийно съдържание на батерията и избор на предно или задвижване на всички колела с мощност от 160 до 285 кВт. Междуосието ще бъде между 2,70 и 2,90 метра, а общата дължина на превозните средства ще бъде в диапазона от 4,30 до 4,90 метра.

По отношение на дизайна и каросерията, Opel говори за „смел и изчистен“ дизайн и „следващата глава от дизайнерската философия на Opel“. Преди всичко това може да се види в допълнително развитата предна част – „4D Opel Vizor“. Настоящите производствени модели все още носят „Opel Vizor“ без суфикса на името 4D.

Въпреки че хората от Рюселсхайм наричат „авангардните функции за аеро-ефективност“ като един от акцентите в проучването на марката, много стръмният и не точно аеродинамичен фронт остава. Въпреки това вентилационните отвори отпред и отзад могат да се отварят или затварят според нуждите. В допълнение, проучването има променлив заден дифузьор, който се прибира или разширява в зависимост от ситуацията на шофиране. Това трябва да подобри аеродинамичната ефективност.

Ако превозното средство беше разработено предимно с фокус върху аеродинамиката, всички коли щяха да изглеждат почти еднакво – тогава нямаше да има начин да се заобиколи оптималната форма на сълза. Но точно това Opel искаше да избегне, вместо това проектирайки разпознаваема независима каросерия. „Външният дизайн осигурява оптимизирано аеродинамично представяне в комбинация със зашеметяващ силует, докато интериорът предлага завладяващо и емоционално потребителско изживяване“, казва шефът на дизайна на Opel – Марк Адамс. „Много от елементите на неговия дизайн и мисленето зад него ще бъдат видими в бъдещите производствени автомобили.“

Това важи и за интериора. Тук усещането за простор би трябвало да съответства повече на D- отколкото на C-сегмента. Леките адаптивни седалки намаляват теглото и осигуряват високо ниво на комфорт при седене и допринасят за „освобождаването на пространство вътре в концептуалния автомобил“.

Тъй като превозното средство има и кормилно управление, воланът може да се сгъне, ако е необходимо. В допълнение, липсата на механични компоненти на кормилното управление допълнително намалява теглото. Екраните също са премахнати; информацията ще се показва с помощта на технология за разширена проекция. Вместо сензорен екран, системата се управлява с гласово управление.