Honda планира да продаде четири милиона електрически скутера до 2030 г.
Honda повишава целта си за продажби на електрически двуколесни с половин милион бройки до края на това десетилетие. Новата цел трябва да бъде постигната със значително по-евтини модели – благодарение на LFP клетките.
global.honda
Докато Honda прогнозираше продажби от 3,5 милиона електрически двуколесни годишно миналата година, японският производител сега увеличи тази цел до четири милиона единици. До 2030 г. Honda планира да представи 30 модела е-двуколесни превозни средства и да намали разходите с 50 процента в сравнение с настоящите модели със сменяеми батерии.
От 2025 г. Honda също иска да въведе LFP клетки за своите електрически двуколесни, а твърдотелните батерии също са на дневен ред в средносрочен и дългосрочен план. Honda инвестира 100 милиарда йени (еквивалента на 620 милиона евро) в електрификацията на своите двуколесни през петгодишния период от 2021 до 2025 г. и още 400 милиарда йени от 2026 до 2030 г. – общо около 500 милиарда йени , което съответства на около 3,1 милиарда евро.
В допълнение към по-евтината клетъчна химия, модулната платформа също трябва да помогне с целевите разходи. Батерията, задвижващият модул и шасито трябва да бъдат модулирани – чрез комбиниране на такива модули бързо трябва да се разработят „разнообразни варианти“. Това трябва да направи възможно посрещането на различните нужди на клиентите по целия свят и да намали разходите.
Японската компания също иска да бъде печеливша: Маржът в целия бизнес с мотоциклети се очаква да бъде десет процента през 2030 г., като маржът от пет процента е целеви за електрическите двуколесни. От 2031 г. обаче електрическите мотоциклети също трябва да осигурят десет процента марж.
Според Honda тази година е пуснала три електрически двуколесни, включително модела Cub e в Китай и електрическия скутер EM1e в Япония и Европа.
Нов модел, базиран на SCe: Concept, който беше представен на изложението за мобилност в Япония, е предвиден да бъде последван през 2024 г. От 2025 г. ще последват „ориентирани към забавление“ модели на електрически превозни средства, включително суперспортни мотоциклети, велосипеди и оф- пътни машини.
За новите модели, излизащи на пазара през 2026 г., Honda ще инсталира телематичен контролен блок (TCU) и допълнително ще разшири своята услуга за свързаност. Тогава не само OTA актуализациите ще бъдат възможни, но Honda също иска да използва данните, получени по този начин, за да разбере по-добре нуждите на потребителите и да включи тази информация в разработката.