Opel разкрива ревизирани Combo Electric и Zafira Electric
Opel представи нови версии на Combo Electric и Zafira Electric. Opel планира да отвори книгите за поръчки „скоро“. Въпреки че Stellantis говори за ново издание, това са по същество преработени версии на съществуващите модели. В случая на Combo обаче с една решителна промяна: LFP батерии.
stellantis.com
Двата подобрени микробуса Opel са част от по-голяма инициатива, представена от Stellantis Group през октомври. По това време Stellantis представи не по-малко от дванадесет ревизирани MPV. По същество зад него стоят три превозни средства, всяко разпределено в четири марки. Те включват Combo Electric на Opel и Zafira Electric. В зависимост от варианта първият предлага място за до седем души, а вторият – до девет. В сравнение с предшествениците си и двата модела имат по-голям обхват и лицето на марката Opel Vizor.
Подобно на всички панелни ванове и леки автомобили на Stellantis, дуото на Opel използва базата EMP2, която е разработена по време на ерата на PSA. Инсталираният 100 кВт електрически мотор се доставя от Vitesco Technologies и се комбинира с 50 кВтч батерия в комби автомобилите на Stellantis.
С 50-кВтч батерия, това вече управлява WLTP обхват от до 330 километра, което е с около 50 километра повече от предшественика. Според Opel това става възможно благодарение на „по-нататъшното развитие на електрическото задвижване и ефективната термопомпа“. Производителят не навлиза в повече подробности на този етап.
Още през октомври беше обявено, че превозните средства Stellantis ще бъдат оборудвани с термопомпа като стандарт, за да направят електрическата работа по-ефективна. Допълнителният обхват обаче не може да дойде само от термопомпата.
Преди дни Citroën разкри какви корекции са направени в задвижващата система във връзка със сродния му модел, ë-Berlingo. За първи път се използват батерии с LFP химия. И посоченото енергийно съдържание от 50 кВтч не е (както преди) брутната стойност, а използваемото нетно енергийно съдържание. Само около 45 кВтч от „старата“ 50 кВтч батерия беше използваема, което беше достатъчно за WLTP пробег от около 280 километра в Combo Electric.
Освен тази голяма промяна, има много последователност: Combo Electric продължава да доставя 100 кВт с познатия максимален въртящ момент от 260 Нм. Също така непроменени: максимална скорост от 135 км в час, три режима на шофиране (Eco, Normal и Power), тристепенна регенеративна спирачна система и трифазно 11 кВт вградено зарядно устройство от завода.
Opel описва комбито с висок покрив като „идеално семейно превозно средство“. Все още има избор от две дължини на автомобила: 4,41 метра с до пет места или 4,76 метра дължина (Combo XL) с опционален трети ред и до седем места. В зависимост от конфигурацията на седалките, базираната в Рюселсхайм компания също изброява от 775 (Combo) до 4000 литра (Combo XL) обем на товара (до покрива), 27 опции за съхранение с общ капацитет до 186 литра, отделно отваряне прозорец на задната врата и панорамен покрив.
Opel също обещава подобрения в клас над Combo Electric: Zafira Electric ще продължи да се предлага с 50 или 75 кВтч батерия. С голямата батерия той ще има WLTP обхват до 350 километра – с 20 километра повече от преди. Opel не е предоставил информация за пробега с малката батерия. Остава неясно дали това подобрение (което е по-малко в сравнение с Combo Electric) се дължи основно на термопомпата или на различна клетъчна химия.
В бъдеще електрическият микробус ще се предлага само с дължина от 4,98 метра или 5,33 метра с място за максимум девет души. Съобщава се, че 4,60-метровата S версия на Zafira Electric и нейните сродни модели ще бъдат отменени. Товарният обем се очаква да бъде между 1500 и 4900 литра. Тъй като Opel иска да направи модела привлекателен за совалковия бизнес, наред с други неща, сензорно контролираните електрически плъзгащи се врати от двете страни на автомобила улесняват влизането и излизането от втори и трети ред. Електронният ван също е висок 1,90 метра и е „напълно подходящ за подземен паркинг“.
Останалите данни и характеристики са известни: Zafira Electric доставя 100 кВт, предлага се с до 260 Нм въртящ момент, максимална скорост от 130 км в час, три режима на шофиране, три нива на възстановяване и се доставя с 11 кВт вградено зарядно устройство като стандарт в Германия .
Новите функции и в двата MPV автомобила на Opel включват изцяло LED фарове (също Intelli-Lux Matrix светлина в Combo), до 18 асистиращи системи и опционален 10-инчов цифров дисплей с информация за водача заедно с 10-инчов цветен сензорен екран за инфоразвлекателна система.
Opel планира да отвори книгите за поръчки за двата нови електрически модела „скоро“. Базираната в Рюселсхайм компания все още не е обявила цените на двата автомобила.