Глобалните продажби на EV са се увеличили с 21% през юли
Китай отбелязва най-големия скок за 2024 г., казва Rho Motion
13 август 2024 г. (Reuters) – Глобалните продажби на напълно електрически и plug-in хибридни превозни
средства са се повишили с 21% на годишна база през юли, благодарение на най-силния растеж в Китай тази година и въпреки спада в търсенето в Европа, съобщи фирмата за пазарни проучвания Rho Motion в понеделник.
В Европейския съюз MG Motor, собственост на китайската SAIC Motor Corp, се очаква да бъде най-силно засегнат от временните мита, наложени на електромобили, внасяни от Китай, каза мениджърът на данни Rho Motion Чарлз Лестър пред Reuters.
Въздействието на тарифите трябва да бъде по-малко върху Tesla, която може да произвежда в своята фабрика в Берлин, и китайския EV гигант BYD, чието присъствие в Европа остава малко, каза Лестър.
Електрическите автомобили – независимо дали са напълно електрически (BEV) или plug-in хибриди (PHEV) – продадени в световен мащаб са били 1,35 милиона през юли, от които 0,88 милиона са били в Китай, където те са се увеличили с 31% на годишна база, показват данните.
Продадените PHEV в Китай през първите седем месеца на 2024 г. са се увеличили със 70% спрямо миналата година.
BYD, най-големият производител на електромобили в Китай и в света, отчете за същия период ръст от 13% и 44% съответно в глобалните си продажби на BEV и PHEV.
В Европа месечните продажби са намалели със 7,8% през юли спрямо данните от началото на годината в съответствие с 2023 г. През седемте месеца до юли те са намалели с 12% в Германия, най-големият пазар на електромобили в ЕС.
В Съединените щати и Канада продажбите на електромобили са нараснали със 7,1% през юли.
„BYD продължи да има рекордни продажби на plug-in хибриди отново този месец, което е ключов фактор, тъй като те имат голям обем автомобили, които продават“, каза Лестър пред Ройтерс.
Превозните средства с удължаващ пробег, захранвани с батерии хибридни автомобили, които презареждат с вграден генератор, също се продават в големи количества, каза Лестър.
През юли Европейският съюз наложи временни мита върху вноса на електрически автомобили, произведени в Китай. BYD е изправен пред мита от 17,4%, Geely 19,9% и SAIC 37,6%, каза ЕС.