Изключителен комфорт при седене в новите Grandland и Frontera
Новият Opel Frontera: Интелигентни седалки Intelli-Seat с патентована ергономична функция
Новият Opel Grandland: С регулируеми странични опори
Дългогодишна традиция на Opel: AGR-сертифицирани седалки (институт Aktion Gesunder Rücken e.V)
Стремеж към развитие: Високотехнологични седалки с масажна функция
Рюселсхайм. Opel е марка с богата история и поглед отправен към бъдещето на мобилността. Стремеж на бранда е да прави върхови технологии достъпни за всички – от ефективни, щадящи ресурсите задвижващи системи до адаптивно окачване и съвременни асистиращи системи, повишаващи безопасността на всички участници в движението. Комфортните седалки в автомобилите на Opel също са от ключово значение за безопасността и удобството по време на път, защото щадящите гърба, ергономични седалки позволяват на водача да остане спокоен, да се чувства добре дори при дълги пътувания. Opel отдава особено значение на този аспект още от първия си автомобил – Patentmotorwagen System Lutzmann произведен преди 126 години. Днес клиентите могат да изпитат и да се насладят на най-новите разработки в областта на комфорта при седене в новите Opel Grandland и Opel Frontera.
Усещане за комфорт: Седалките Intelli-Seat в новите модели Grandland и Frontera
Новите Opel Frontera и Grandland впечатляват с отличителен дизайн, модерни технологии, множество практични решения и иновативните си седалки. Новоразработените Intelli-Seat седалки за водача и пътника отпред се предлагат и в модел Frontera, който бе лансиран наскоро. Специален отвор, преминаващ по средата на седалката, намалява напрежението върху опашната кост. Така тази патентована функция на Intelli-Seat осигурява комфортно и отпускащо шофиране дори при дълги пътувания по магистрала. При желание, отоплението на седалката допълнително повишава усещането за уют в студени дни. Освен това седалките са не само внимателно оформени и ергономични, но и тапицериите се предлагат от устойчиви рециклирани материали – в духа на „Greenovation“ философията на Opel.
В новия SUV модел и флагман на марката Grandland, ергономичните седалки Intelli-Seat са стандартно оборудване. За тези, които търсят още повече комфорт, моделът – носител на наградата „Златен волан 2024“ – се предлага и с ергономичните седалки Intelli-Seat Pro (с тапицерия от напа кожа), сертифицирани от AGR (институт Aktion Gesunder Rücken e.V.). Opel доразвива седалките и добавя нови функции за комфорт. За първи път при Grandland седалките предлагат регулируеми странични опори. Двете въздушни възглавници, интегрирани в облегалките, осигуряват по-добра странична поддръжка и могат да се нагласят според личните предпочитания. Освен това предните седалки предлагат вентилация, различни масажни програми и още редица функции. Intelli-Seat Pro олицетворяват върхово постижение на Opel по отношение на комфорт и възможности за индивидуална настройка.
Комфорт от самото начало на автомобилостроене Opel: „Lutzmann“ с кожена седалка
В края на 19-ти век технологично разработените седалки биха изглеждали като научна фантастика – тогава фокусът бил върху мощността на двигателя, а комфортът бил на заден план. Автомобилите все още напомняли карети – включително и седалките им. Например, Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“ от 1899 г.: не само колата, но и изправената седалка напомняли на карета. Регулиране, разбира се, нямало. Затова Opel се фокусирал върху друга детайлна иновация за времето си – седалката била луксозно тапицирана с мека кожа.
Тридесет години по-късно – през 1929 г., седалката на Opel 4/20 „Moonlight Roadster“ все още била неподвижна, но значително по-ниско разположена, позволяваща на пътниците да протегнат краката си напред – както днес. При версията с четири врати предните седалки можели да се сгъват. Следващата крачка дошла с Opel 1.8 Litre: седалките вече се регулирали по дължина. В рекламните брошури по онова време пишело: „Регулируемите предни седалки са като клубни фотьойли: дълбоки и уютни, с удобни облегалки.“ Opel 1.2 Regent предлагал още нещо: „Широки и удобни седалки отпред и отзад. Големият багажник е бил достъпен чрез сгъване на задната облегалка.“ Комфортът, съчетан с практичност, бил приоритет още през 1931 г.
„Седалки като тези са в списъка с желания“: Kapitän, GT и Monza
От началото на 50-те години седалките на Opel Olympia били монтирани върху метална рамка и също се регулирали по дължина. За улесняване на достъпа до задните места, облегалките можели да се сгъват напред. През 1956 г. Opel Kapitän L направил нова стъпка в комфорта: „Пътникът на всяка от индивидуално регулируемите предни седалки може да наклони облегалката напълно хоризонтално само с едно движение.“ Така се ражда т.нар. „релакс“-седалка. Седалките били монтирани на наклонени релси, което означавало, че височината се променя спрямо позицията. Вече се подчертавала и ролята на седалките за безопасността: „Особено в завои усещате как седалката осигурява сигурна опора. Резултатът е приятно и стабилно шофиране.“
През 1968 г. легендарният Opel GT влиза в серийно производство със спортни седалки – с удължени възглавници и по-добра странична опора. От края на 60-те години Opel постепенно въвежда облегалки за глава в различни модели като Kadett B, Rekord C, Commodore A и Olympia.
Следващият голям скок идва през 1978 г.: с мотото „Комфортът е функция на технологията“, Opel въвежда регулируема по височина седалка в Monza и Senator. В Senator CD водачът вече можел безпроблемно да регулира седалката по дължина, наклон на облегалката и височина.
Нов стандарт за функционалност: Седалкова система Flex7 в Opel Zafira
През 90-те години седалките на Opel Omega B вече можели да се регулират електрически. Подсилените задни облегалки и страничните въздушни възглавници повишавали безопасността, а краш тестовете вече се провеждали и с товар. Всички задни седалки имали триточкови колани и подглавници.
През 1999 г. Opel представя глобална иновация със Zafira и нейната система Flex7. За първи път компактен ван с 7 места можел да се превърне за секунди в товарен автомобил с 2 седалки – без да се изваждат седалки от автомобила. Благодарение на интелигентен механизъм, третият ред седалки се скривал в пода, а вторият се сгъвал и избутвал напред. Така Zafira се превръщала в товарен автомобил с обем до 1 700 литра (по VDA). Opel издига гъвкавостта на ново ниво и я доразвива в „Lounge“ система със странично регулируеми седалки.
Най-доброто за гърба: Ергономични седалки с AGR-сертификат от 2003 г.
Удобното пътуване повишава не само усещането за комфорт и безопасност, но има и ключова роля за здравето. Opel е пионер сред масовите производители в тази област. През 2003 г. компанията става първият автомобилен производител, който предлага ергономични седалки със сертификат от AGR – започвайки с модел Opel Signum. 18-посочната, електрически регулируема мултиконтурна седалка на Signum получава одобрението на експертите.
От този момент нататък ергономичните седалки стават стандарт за Opel. През 2008 г. Opel Insignia предлага рекордни обхвати за регулиране, а премиум седалката е AGR-сертифицирана. През 2012 г. Opel Meriva става първият сериен автомобил с AGR-сертификат за цялостната си ергономична концепция: FlexDoors, FlexSpace, AGR-седалки и FlexFix система за велосипеди.
През 2015 г. Astra също получава AGR-сертифицирани седалки – вече с функция масаж, вентилация и памет. За първи път отопление се предлага и за задните седалки.
Opel продължава да развива своите отличени от института за Здрави гърбове в Германия AGR седалки и обогатява портфолиото си с нововъведения, които правят пътуването още по-комфортно и здравословно. Най-новите разработки са новият Opel Frontera с Intelli-Seat и новият Opel Grandland с Intelli-Seat Pro – с повече комфорт и ергономия от всякога.
[1] AUTO BILD издание 46/2024 и BILD am SONNTAG издание 45/2024, категория за „Най-добър автомобил под €50,000”.