Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta (серия 750 и 101) е компактен автомобил, произвеждан през 1954-1965 г.. Giulietta е въведена на Turin Motor Show през 1954 г. и почти 132 000 са били построени в завода Портело в Милано.
Дизайнери са Франко Скалионе (Sprint и Sprint Speciale), Pininfarina (Spider) и Ерколе Спада за Zagato (Sprint Zagato). Това е субкомпакатен автомобил, който се прави като Berlina (седан), Spider (кабриолет) и Sprint (купе). Двигателят е 1.3 L DOHC I4, разположен отпред, със задно задвижване, предаването е с 4-степенна ръчна кутия или 5-степенна механична (SS и SZ). Междуосието е Berlina/Sprint/Spider съответно 2380 мм/2380 мм/2250 мм, дължината – 4033 мм/3980 мм/3900 мм, ширината – 1550 мм/1535 мм/1580 мм и височината – 1405 мм/1320 мм /1335 мм.
Собственото тегло на Berlina е 915 кг, на Sprint 880 кг, на Spider 860 кг и на Sprint Zagato 770 кг.
Моделът няма предшественик. Наследник е Alfa Romeo Giulia.
Първият модел Giulietta е купе – Giulietta Sprint, въведен в края на 1954 г. То е последвано от седан през пролетта на 1955 г. и в средата на 1955 г., от открит двуместен Giulietta Spider, с участието на кабриолет каросерия от Pininfarina. През 1957 г. идва по-мощна версия Berlina, наречена Giulietta TI (Turismo Internazionale) с леки козметични промени в предния капак, предните и задни светлини.
Carrozzeria Colli също прави вариант Giulietta комби наричана Giulietta Promiscua. 91 екзепляра за тази версия са били построени. Carrozzeria Boneschi също прави няколко екземпляра комби, наречени Weekendina.
Нова версия на Giulietta дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през 1959 г. Резервоарът е вече включен в дясната задна броня и е оборудван с врата. Носът е предефиниран с по- заоблени крила, вдлъбнати фарове, нови фарове и решетка. Интериорът е много по- организиран и таблото има включително оборотомер. Серията се променя от 750/753 до серия 101.
През 1961 г. версия TI е повишен до 74 к.с. С този нов двигател колата може да достигне скорост от почти 160 км в час. Производство на стандартната Berlina продължава до 1963 г., докато TI продължава за още една година.
Бройки на производството:
Berlina – 39 057
TI – 92 728
Sprint – 24 084
Sprint Veloce – 3058
Spider – 14 300
Spider Veloce – 2796
Giulietta използвали Alfa Romeo Twin Cam двигател 1290 куб.см. прав четирицилиндров, с лека сплав цилиндров блок и цилиндрова глава от сплав с два отделни разпределителни вала. Първоначалният двигател Giulietta произвежда мощност от 62 к.с. в седан и 80 к.с. в Giulietta Sprint. Тя е трябвало да бъде увеличена до 100 к.с. в по-късните спортни модели като Giulietta Sprint Speciale и Giulietta Sprint Zagato.
Berlina 1290 куб.см. 62 к.с. при 6000 об./мин вдига 142 км в час, Giulietta T.I. 1290 куб.см. 74 к.с. при 6200 об./мин – 156 км в час, Sprint 1290 куб.см. 80 к.с. при 6300 об./мин – 142 км в час, Sprint Veloce 1290 куб.см. 90 к.с. при 6500 об./мин – 180 км в час, Sprint Speciale 1290 куб.см. 100 к.с. при 6500 об./мин – 190 км в час и Sprint Zagato 1290 куб.см. 100 к.с. при 6500 об./мин – 190 км в час.