Hyundai Motor обявява инвестиция от 86 милиарда долара в Южна Корея след търговска сделка със САЩ
СЕУЛ, 16 ноември (Reuters) – Hyundai Motor Group ще инвестира 125,2 трилиона вона (86,47 милиарда долара) в Южна Корея от 2026 до 2030 г., заяви автомобилният производител в неделя, след като Сеул финализира търговска сделка, намаляваща американските тарифи върху южнокорейски автомобили от 25% на 15%. Това се сравнява с инвестициите на Hyundai Motor , и на нейния филиал в групата Kia Corp, от 89,1 трилиона вона от 2021 до 2025 г., според групата.
16 ноември 2025 г., 14:26 ч.
Южнокорейският президент И Дже Мюнг се срещна с председателя на Hyundai Motor Group Ейсун Чунг и други бизнес лидери в неделя, два дни след като бяха публикувани подробности за търговската сделка, която включва обещанието на Южна Корея да инвестира 350 милиарда долара в стратегически сектори на САЩ.

Служители на Hyundai Motor Group присъстват на церемонията по случай Нова година на компанията в Сеул
„Добре осъзнаваме опасенията относно намаляващия износ и свиването на вътрешното производство поради американските тарифи от 15%“, каза Чунг след срещата.
„Ще диверсифицираме експортните пазари, ще увеличим износа от местните фабрики и ще удвоим износа на автомобили чрез нови фабрики за електрически превозни средства до 2030 г.“, каза Чунг, добавяйки, че групата ще предостави подкрепа и на производителите на авточасти, засегнати от тарифите на президента Доналд Тръмп.
От вътрешните инвестиции на Hyundai 50,5 трилиона вона (35 милиарда долара) ще бъдат в изкуствен интелект и други бъдещи бизнес възможности, 48,4 трилиона вона в научноизследователска и развойна дейност.
Също – и 36,2 трилиона вона в оптимизиране на производствените съоръжения и изграждане на небостъргач, съобщи групата.
($1 = 1 447,9300 вона)
Бележка на собственика на сайта, малко отклонение:
Бил съм 15 дни в Република Южна Корея през 1998, като VIP гост на президента на някогашното Daewoo. Посетил съм всички големи градове на Републиката и някогашните големи автомобилни заводи на този несъществуваш сега производител. Дадоха ни възможност и да караме нови автомобили на заводски изпитателни писти. Пътувахме с корейците и в Европа, където започнаха на някои места там производство.
В Корея се сближих с вицепрезидента на Daewoo – г-н Че, който, когато компанията навлезе на нашия пазар, стана техен шеф в България и живя тук повече от година. Всеки месец български журналисти ни водеше на скъп ресторант у нас, като ние избирахме мястото, а той плащаше.
Когато корейците изпаднаха в криза и напуснаха България, той замина за своята страна, където създаде мощна фирма за електроника. Имахме с него близо година кореспонденция на английски. Фалира само автомобилният бранш на Daewoo – стана част от General Motors – сега там правят Chevrolet. Останаха други производства, като електрониката например и битовата техника, които са познати и у нас. Компанията имаше подразделение и за космическа електроника, което посетихме.
Когато пък Hyundai дойде в България още в началото, бях близък с първия вносител на марката у нас, а по-късно бях особено близък и с един от следващите и работих и с него. Търсеха контакт с мене, тъй като работех в единственото по онова време автомобилно издание унас и пишех и в централната преса..
А автомобилният бизнес в България правеше първите си стъпки. Нямаше още официални вносители. А фирмите нямаха и още своя бранашова организация – това, което беше СВАБ, създаден през 1993 и сега е ААП, на което бях свидетел и съпреживях..
Моите лични контакти с европейските производители датират отпреди промените и имах лична кореспонденция с някои.
Имам представа от корейското автомобилно производство, включително от това на Hyundai и Kia…
Довършвам сборника с пътеписи „С български маратонки, автомобили, боинги и Minolta на три континента“ и спомени „Предизвикани мемоари“ – за събития, в които съм участвал и хора с които съм имал отношения в практиката си на над 50 гдини пишещ и в живота си…
Книгите ми ще бъдат илюстрирани с направени от мене лично снимки от местата, където съм ходил по света и събитията, които съм съпреживял. Имам архив от близо 120 филма, снимките от които продължаваме да вадим с приятел..










