Архив

Mercedes удвоява отстъпката за G580 EQ в Германия

Версията BEV на офроуд иконата изглежда продължава да не отговаря на очакванията. Mercedes вече удвои отстъпката за G580 EQ от пет на десет процента в Германия. Това спестява на клиентите почти 15 000 евро от базовия модел.

Изображение: Mercedes-Benz

insideevs.de, mbpassion.de, mercedes-benz.de

Електрическата G-класа е генерирала само скромен интерес – от пускането си на пазара през април 2024 г. до края на април 2025 г. в световен мащаб са продадени само 1450 бройки от UntitledппппG580 EQ. Междувременно класическият модел с двигател с вътрешно горене продължава да се радва на силно търсене. През същия период немският автомобилен производител е продал 9700 бройки, оборудвани с шест- или осемцилиндрови двигатели.

Феновете особено ценят V8 двигателя в Mercedes-AMG G63 заради грубия му звук. В онлайн дискусиите се спекулира, че това може да е основната причина за липсата на успех на електрическата версия досега – основната целева група може да не е в състояние да се свърже с много по-тихия, по-комфортен и най-вече по-екологичен G580 EQ, тъй като ценят грубия характер на офроуда.

Немският Handelsblatt съобщи подробно за трудностите с продажбите на модела през юни и цитира анонимен изпълнителен директор на Mercedes: „Колата стои като олово в дилърствата; пълен провал е.“ Друг мениджър предложи далеч по-дипломатична оценка: „Това е нишов модел, обемите са много ниски.“

Базовата версия става с почти 15 000 евро по-евтина

В момента Mercedes се опитва да стимулира продажбите чрез ценообразуване. С редовна базова цена от 142 621,50 евро, G580 EQ е всичко друго, но не и изгодна сделка. През май компанията стартира кампания за отстъпки, която намали цената на електрическия офроуд за частни клиенти с пет процента.

Сега тя е удвоила отстъпката до цели десет процента. Това означава, че базовата версия струва 128 359,35 евро с ДДС. Това все още е значителна сума пари, така че би било погрешно да се говори за разпродажба на електрическата версия на офроуд иконата.

Офертата е от полза главно за купувачите, тъй като лизинговите ставки падат с много по-малък марж. При двугодишен лизинг G580 EQ вече струва 1524 евро на месец вместо предишните 1559,26 евро. Не се изисква първоначална вноска, а годишният пробег е ограничен до 10 000 километра.

G-класата с двигател с вътрешно горене остава незасегната.

Отстъпките като цяло са необичайни за марката – и особено за G-класата. Предишните версии на офроуда бяха разпродадени с месеци, така че марката със звездата със сигурност не е трябвало да се оплаква от ниско търсене.

Фактът, че Mercedes сега прилага отстъпки специално за електрическата версия, предназначени да подготвят моделната линия за бъдещето, ясно показва, че G580 с технология EQ е подминал значително очакванията. Вариантите с двигател с вътрешно горене остават незасегнати от намаленията на цените.

Много е вероятно германската компания да се стреми да увеличи общите си продажби на електрически автомобили в премиум сегмента и по този начин да подобри CO₂ баланса си. Както седаните EQS, така и EQE също не са толкова успешни в международен план, колкото първоначално се надяваха.

Това отразява по-широка тенденция в индустрията: дори в Китай електрическите модели за обем се приемат по-положително от луксозните електромобили. Rolls-Royce временно предлага отстъпка за първия си изцяло електрически модел, Spectre, на американския пазар. Въпреки че намалението от 5000 долара едва се отчита спрямо базовата цена от 422 000 долара, то все пак демонстрира натиска в сегмента.