Архив

Skoda Octavia: с 5 звезди от Euro NCAP

Skoda Octavia вече получи не преди много време пет звезди за високото си ниво на безопасност в краш тестовете на Euro NCAP.

Тази най-висока оценка признава отличното представяне на новата Skoda Octavia, което се разделя на защита на пътниците за възрастни и деца, защита на пешеходци и поддържащи системи за безопасност.

Новата Octavia вече беше представена на европейските пазари. Чешкият автомобилен производител също така представи новата Skoda Octavia Combi за първи път на предишно автомобилно изложение в Женева.

Източник: Мрежата

„За Skoda безопасността е един от ключовите приоритети,“ казва д-р Франк Уелш, член на борда на Skoda за техническо развитие. Той продължава: „Това важи и за новата Octavia. Нашата Skoda-Octavia-2025-igцел е да направим пътуването възможно най-удобно и безопасно както за шофьора, така и за пътниците.

С множество активни системи за подпомагане и цялостен пакет от функции за пасивна безопасност, този нов модел е най-безопасният досега”.

„Резултатите от тестовете на Euro NCAP са още едно доказателство за нашето високо ниво на безопасност. Доволни сме от общия резултат от най-високата оценка от пет звезди от независими експерти“, обяснява Уелш.

Euro NCAP даде най-високи оценки за периферната защита на пътниците на възрастни, седнали отпред. Новата Skoda Octavia постигна 93% от възможния брой точки в тази категория.

Пътническото отделение остава стабилно; предно седящите манекени са почти неповредени след теста. Периферентната защита на седящи отпред възрастни с различни размери на тялото, в различни позиции на сядане, винаги е еднакво добра. По същия начин новата Skoda Octavia постигна много добри резултати по отношение на безопасността на децата.

Тестовите инженери на Euro NCAP дадоха висока оценка за защита на пешеходците за новата Skoda Octavia. Освен това тестващите бяха впечатлени от иновативните системи за подпомагане на безопасността на Octavia, включително оборудването, монтирано като стандарт в страните от ЕС, като електронен контрол на стабилността (ESC) и напомняне за предпазните колани на водача и пътника.

Новата Skoda Octavia също използва системи за активна безопасност, които преди бяха запазени за автомобили от по-висок клас.

Те включват Front Assistant с функция за аварийно спиране (от май 2013 г.), Lane Assistant, поддържащ Octavia в лентата, мултиколлизионна спирачка с автоматична спирачна намеса по време на инцидент, Crew Protect Assistant за защита на автомобила при инциденти и Driver Activity Assistant за разпознаване на умората на водача. Тези системи помагат за избягване на злополуки или за смекчаване на последствията от тях за пътниците и другите участници в движението.

Водачът и пътниците са добре обгрижени с цялостен пакет от елементи за пасивна безопасност. До девет въздушни възглавници във фино настроено взаимодействие с 3-точкови предпазни колани реактивно предпазват пътниците от нараняване.

За първи път в Skoda Octavia се предлагат странични въздушни възглавници отзад и въздушни възглавници за коленете (стандартни в страните от ЕС). Освен това, прецизното шаси, дългото междуосие и здравата структура на каросерията осигуряват изключително стабилно управление на най-новия модел Skoda.

От началото на 2020 г. тестът използва мобилна бариера с тегло 1400 килограма, движеща се с 50 км/ч към насрещно движещо се превозно средство, също движещо се с 50 км/ч. Освен това, на мястото на водача се използва ново поколение тестов манекен THOR-50M (Тестово устройство за обезопасяване на хора). Той включва значителни подобрения по отношение на биопрецизността и сензорите и представлява средностатистически възрастен мъж с тегло 76,6 кг. При теста за страничен удар скоростта на бариерата е увеличена от 50 км/ч на 60 км/ч, докато теглото ѝ се е увеличило от 1300 килограма на 1400 килограма.

Тези промени означават, че тестовото превозно средство трябва безопасно да абсорбира с 55% повече кинетична енергия от преди. Изискванията за автономно аварийно спиране също са станали по-взискателни, например с включването на повече сценарии на кръстовища, както и защита от сблъсък за велосипедист, пресичащ пътя под прав ъгъл спрямо посоката на движение и излизащ зад препятствие. Диапазонът на скоростта за сценарии на автономно спиране е разширен с 10 и 15 км/ч. Сега се оценява и безопасността след произшествие.

Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP), базирана в белгийския град Льовен, е схема, основана през 1997 г. от министерства на транспорта, автомобилни клубове, застрахователни асоциации и изследователски институти от осем европейски държави. Тя провежда краш тестове на настоящи модели превозни средства и оценява тяхната активна и пасивна безопасност, както и безопасността им при спасяване и възстановяване.

Докато първоначално са се оценявали само резултатите от краш тестовете, оценките на системите за активна безопасност, както и на системите за подпомагане на водача, сега имат по-голяма тежест в общата оценка. До 2019 г. критериите за оценка се затягаха на всеки две години. От 2020 г. се прилагат тригодишни интервали, които вече обхващат не само сценарии за активна и пасивна безопасност, но и третични аспекти на безопасността, като например аварийно повикване.

Резултатът ще бъде валиден до края на 2028 г. в целия Европейски съюз, както и в Обединеното кралство и Норвегия.

Предишни поколения на Octavia също получиха максималния тестов резултат от пет звезди. От 2008 г. насам всички 14 нови модела Skoda постигнаха най-високата оценка.