Архив

Политиката за търговски протекционизъм на Тръмп и Toyota

Ще се въведат ли   мерки срещу вноса на стомана и алуминий

Джим Ленц по време на церемония, отбелязваща разширяване на R & D центъра на компанията в град Йорк

Джим Ленц по време на церемония, отбелязваща разширяване на R & D центъра на компанията в град Йорк

АНТИРБОР, Мичиган – Toyota Motor Corp., която изследва използването на алуминий в автомобилните корпуси, е изправена пред малък риск от увеличаване на разходите за материали, ако администрацията на Тръмп въведе търговски мерки срещу вноса на стомана и алуминий.

Японският производител вярва, че подмяната на стоманените тела с по-лек алуминий, е необходимо, за да се съобразят с по-строгите стандарти за икономия на гориво, каза Джим Ленц, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America. Моторните модификации сами по себе си няма да направят това, каза Ленц, който информира репортери неотдавна  преди церемонията по откриването на разширяването на центъра на компанията в квартал Йорк, южно от Ан Арбър.

„Трябва да разгледаме много и различни начини за подобряване на икономията на гориво“, каза Ленц. „Очевидно ще разгледаме все повече и повече начини да използваме леки материали като алуминий в бъдещи продукти“.

Външните панели на каросерията, като например капаците, са относително лесно място за заместване с алуминий, но следващата голяма стъпка за автомобилните производители ще бъде да се произведат алуминиеви елементи за платформата, каза Робърт Ънг, вицепрезидентът на Toyota, отговарящ за закупуването и доставката, на събитието.

Президентът Тръмп наскоро поръча на Търговския департамент да разследва последиците от глобалния свръхкапацитет в стоманата и алуминия върху производителите на метали в САЩ. Евтините стомани и алуминий са наводнили световния пазар през последните години, което доведе до изкуствено ниски цени, проблем на Белия дом и доста експерти обвиняват Китай, че подкрепя твърде много държавните производители на стомана.

Ниските печалби не позволяват на американските производители на стомана и алуминий да инвестират в разработването на метали от по-висок клас и да запазят квалифицирана работна ръка, казват те.

Осем топилни в САЩ са затворили или ограничили производството си от 2015 г., според департамента за търговия.

Констатацията, че чуждестранните конкуренти са навредили на местната индустрия, би могла да накара Тръмп да коригира дисбаланса чрез наказателни тарифи или други мерки.

Toyota купува 95% от стоманата си в региона на Северна Америка, най-вече от САЩ. Алуминият се закупува регионално.

„За следващото поколение стомана, ако е разработено от нашата компания-майка в Япония, еквивалентна степен може да не е налична на северноамериканския пазар за определен период от време. В такива случаи, ако има тарифи, не можем да получим еквивалентния продукт тук“, каза Ленц.

Toyota  купува ограничено количество стомана в Мексико, но това може да се промени в бъдеще, когато компанията изгражда нови заводи на юг от границата, каза изпълнителният директор. Компанията има завод в Тихуана и строи фабрика в Гуанахуато, за да сглобява Corolla.

Toyota е подложена на натиск от президента Тръмп за планираното в завода в Мексико. Тръмп спечели изборите в голяма степен, като популяризира индустриалната политика „Америка-първа“, предназначена да стимулира местното производство. Той категорично критикува Северноамериканското споразумение за свободна търговия за стимулиране на компаниите да се преместят в Мексико и Съединените щати сега се готвят да предоговорят тристранния пакт, след като Тръмп заплашваше да го отстрани напълно.

Изпълнителният директор изрази оптимизъм, че Тръмп в крайна сметка ще направи правилния призив за търговски протекционизъм, като каза:  „Едно нещо, което забелязвам за президента, е, че той се вслушва в различни идеи.“ Каза Ленц. „Така че не е задължително да не сме съгласни с неговата философия“. В основата си Toyota е глобално предприятие, което се застъпва за свободната търговия. Ленц отбеляза, че компанията разполага с 69 производствени мощности в повече от 30 страни.„Ние никога не сме били фен на граничния данък. Мисля, че това би било отрицателно за тази индустрия. Но мисля, че това би било отрицателно за потребителите и като цяло поради влиянието му върху потребителските стоки, електрониката, облеклото, много неща, които хората купуват“, каза Ленц. Търговията на дребно, нефтът и автомобилната промишленост са сред тези които биха били най-силно повлияни от граничния данък, според анализатори.

 

Automotive News