Архив

Изп. директор на VW предлага премахване на дизеловите субсидии

Иска съсредоточаване върху електрическите автомобили1443204723-matias-muller

Volkswagen, който беше в центъра на скандала „Дизелгейт“, показващ, че дизеловите двигатели не са толкова чисти, колкото някои производители на автомобили са накарали регулаторите да повярват, сега иска постепенно премахване на огромните дизелови субсидии, предлагани в Европа.

В Европа няколко държави предлагат субсидии за дизелово гориво над бензина. Например в Германия, един от най-важните пазари за дизелови двигатели, дизелът е с около 18 цента по-евтин на литър (68 цента на галон), отколкото бензинът.

По време на интервю с Handelsblatt неотдавна, главният изп. директор на Volkswagen – Матиас Мюлер, заяви, че тези стимули трябва постепенно да се пренасочат към електрическите автомобили:

„Станах убеден, че трябва да поставим под въпрос смисъла и целта на дизеловите субсидии. Ако преминаването към екологични автомобили е успешно, двигателите с дизелово гориво не могат да продължат да бъдат субсидирани по начина, по който са били завинаги.“.

Въпреки че Мюлер добави, че предложението може да бъде решение за избягване на забраната за дизеловите и бензиновите автомобили, което в момента се обмисля от няколко европейски държави. Норвегия, Франция, Англия, Индия, Германия, Китай и Шотландия обявиха плановете си да забранят продажбата на бензинови превозни средства през следващите десетилетия заедно с американския щат Калифорния.

„Това, което намирам за интересно, е, че тъй като VW пое голямата част от реакцията от страна на обществеността и медиите, групата изглежда по-склонна да се дистанцира от дизеловото гориво и да настоява за електрическо задвижване, отколкото други компании, участващи в скандала.“.

Скандалът повиши осведомеността за високите нива на замърсяване, излъчвани от дизеловите автомобили, но няколко други производители на автомобили, като Daimler и BMW, заявиха, че все още виждат дизелът да има важна част от стратегията им да постигнат техните цели за емисиите на парка.

Мнозина са съгласни с Мюлер, че всеки вид дизелова субсидия трябва да се пренасочи към електрическите превозни средства. Почти всички в бранша са съгласни, че бъдещето е електрическо и затова има смисъл да се стимулира тази технология.

Тези „забрани“ (които за някои се отчитат като „забрани“, но всъщност са само цели) не са наистина агресивни. Но те служат като начин да принудят автомобилните производители да поставят времева рамка за прехода към електрически автомобили.