Toyota и Mazda избират Алабама за автомобилен завод за 1.6 милиарда
Ще може да прави 300 000 автомобила годишно
The New York Times
Пет месеца след обявяването, че ще строят в някой американски град автомобилен завод на стойност 1,6 млрд. долара и с 4000 работни места, Toyota Motor и Mazda Motor обявиха, че са направили изборът.
Хънтсвил, дом на редица авиокосмически производители, е мястото в Deep South, където ще появи център за производство на автомобили.
Двете японски компании заявиха, че централата ще се отвори през 2021 г. и ще може да прави 300 000 автомобила годишно. Освен директната заетост, фабриката се очаква да създаде хиляди работни места.
Главният изпълнителен директор на Toyota, Акио Тойода, заяви, че е уверен, че централата ще бъде „история на успеха в Америка“.
Успехът далеч не е сигурен. Продажбите на нови автомобили в Съединените щати са намалели с 1,8% през 2017 г. до 17,2 млн., Което завършва седемгодишен ръст. Анализаторите прогнозират по-нататъшни спадове през 2018 г. и 2019 г., тенденция, която ще окаже натиск върху автомобилните производители да намалят, а не да разширят производството.
Заводът ще направи преработена версия на компактната Corolla, един от най-продаваните модели на Toyota. Заводът също ще се намира на 140 мили в „Син Спрингс“, и близостта на двата заводи на Corolla може да им позволи да споделят много доставчици.
Все пак все повече и повече потребители купуват автомобили като Corolla. През миналата година Toyota продаде повече от 308 000 короли в САЩ, но това е с 14% по-малко в сравнение с предходната година.
Заводът Toyota-Mazda ще бъде на около 14 мили от съществуващ завод за двигатели Toyota. Новият обект обхваща 2500 дка, достатъчно, за да могат доставчиците на основни компоненти, като седалки или табла за управление, да разполагат със съседни производства.
Той ще бъде петата фабрика за автомобили на Toyota в Съединените щати, присъединявайки се към заводите за сглобяване в Индиана, Кентъки, Мисисипи и Тексас, заедно със шестте композитни завода.
Алабама вече е домът на големите автомобилни заводи, собственост на Mercedes-Benz Daimler, Honda Motor и Hyundai Motor. Те имат тенденция да окажат значително влияние върху местната заетост. В допълнение към наемането от доставчици, които предоставят части за автомобили, автомобилните заводи стимулират жилищното строителство, разходите в ресторанти и магазини и създаването на компании за предоставяне на услуги, вариращи от почистване на офиси до технологична поддръжка.
При обявяването на сътрудничеството между Toyota и Mazda през август, Тойота заяви, че също така заема 5% от своя нов партньор. Планът на компаниите беше приветстван от президента Тръмп, който призова производителите на автомобили да произвеждат повече автомобили в Съединените щати с надеждата да създадат работни места. В често затварящи съобщения в Twitter президентът също така критикува Ford Motor, General Motors и други производители на автомобили за изграждане или разширяване на фабрики в Мексико и заплаши, че ще облага с данък всички превозни средства, внесени от юг от границата.