Архив

Toyota ще изгради завод за горивни клетки

Целта е да увеличи продажбите на автомобили, задвижвани с AR-180509795.jpg&q=80&MaxW=300&cci_ts=20180509061315водород

Reuters

TOKYO – Toyota  планира да построи завод за производство на водородни горивни клетки, ключов компонент на автомобилите с горивни клетки, тъй като се стреми да увеличи продажбите на автомобили с водород, за да разшири употребата им като алтернатива на ДВГ и електрифицираните  превозни средства ,

Новото звено ще бъде на базата на завода  в Хонша в „Тойота Сити“, близо до световната централа на автомобилния производител, съобщиха от компанията. Също така се изгражда специална линия в близкото предприятие в Шимояма, за да се произвеждат резервоари за съхранение на водороден газ под високо налягане в превозни средства.

Toyota отказа да даде подробности за последните си инвестиции в тази технология, но заяви, че масовото производство на компоненти ще започне около 2020 г., което ще позволи на компанията да постигне целта си за глобални годишни продажби на горивни клетки с повече от 30 000 единици, включително леки автомобили и автобуси.

„Като технология горивните клетки са узрели и са готови да се увеличат“, се казва в изявлението на Toyota. „За да се насърчи по-широкото използване на превозни средства с нулеви емисии, задвижвани с водород, популяризирането трябва да започне до 2020-те.“

AR-180529859.jpg&MaxW=622&cci_ts=20180524033918Toyota вече продава седана Mirai, първият в света автомобил с горивни клетки за масовия пазар (FCEV), в Япония, в Съединените щати, както и в някои европейски страни. Моделът започва от около 7,2 милиона йени (65 807.51 долара) на японския пазар. Поради високата цена и сложността на изграждането на компонентите си, Mirai се произвежда в малки партиди.

От пускането му през 2014 г. насам са продадени само около 5300 бройки, което е част от редовните модели на производство. Масовото производство на двата компонента – стелажи с водородни горивни клетки и резервоари за водород – ще позволи на Toyota да намали цената на FCEV и да разшири своята технология за горивни клетки.

Honda и Hyundai също произвеждат автомобили с горивни клетки, докато други производители на автомобили развиват и технологията.

Въпреки това, много производители на автомобили, включително Nissan и Tesla, се фокусират върху изцяло електрически автомобили като решение за намаляване на емисиите на превозни средства.

Toyota, която разработи Prius, първият бензинов хибрид в света, вижда водородните FCEV като алтернатива на нулевите емисии, което изисква по-малко време за зареждане, в сравнение с времето, необходимо за зареждане на електрическите батерии.