Volt на Chevrolet не е оригиналът, нито дори първият Volt от GM

През 80-те години на миналия век Electric Auto Corporation построил Silver Volt1980-Volt-Cody-Banks-2

По време на петролната криза през 70-те години на миналия век няколко електрически автомобила излязоха от бутикови автомобили. CitiCar / Comuta-Car / Comuta-Van бяха може би най-успешните и добре познати от този период. Въпреки малкият им пробег –  под 40 мили, те стават ниша при превозните средства.

През 80-те години на миналия век Electric Auto Corporation построил Silver Volt, plug-in хибрид, базиран на Buick комби – 16 години преди GM EV1, по специален договор с General Motors.

Шасито на Silver Volt и части от екстериора са предоставени от Buick. Също така уникален в Silver Volt е включеният резервен генератор.

Очакваната висока цена (за времето) от 14 000 щ.д. вероятно е ограничила потенциалната аудитория за автомобила. 10 години по-късно Impact ще бъде представен на много фенове и EV1 ще доведе до началото на модерната ера на електрическия транспорт. Но наследството на Silver Volt живее в Chevrolet Volt.

gm-silver-volt-converted-by-electric-auto-corporation-credit-autohistorian_100662248_mCarType.com  съобщава, че GM е построил флот от модела за тестване близо до Форт Лодърдейл, Флорида.

Electric Auto твърди, че Silver Volt има почти два пъти електрическия пробег на днешния Volt или 80-100 мили между зарядите на оловно-киселинния си батериен пакет. Пакетът позволява на батерията да бъде заредена до 80% за около 45 минути.

Silver Volt  е оборудван като луксозен автомобил за 80-те години със сервоусилвател и спирачки, елзадвижвани прозорци и седалки, както и покрив от винил.

Автомобилът също имал малък „спомагателен двигател“, чиито спецификации са загубени във времето.gm-silver-volt-converted-by-electric-auto-corporation-credit-autohistorian_100662249_l

Колата имала климатик и отоплител и зарежда 12-волтовата батерия.

Тя има максимална скорост от 70 мили в час, което не е било толкова далече от нормата в онези дни.

В един ранен експеримент с гъвкави уретанови брони, вагонът имал нос с по-аеродинамичен осезаем клюн и издигащи се фарове. Такива уретанови носове и опашни части, предназначени да сведат до минимум щетите при нискоскоростни катастрофи, сега са близо до универсалната практика в автомобилната индустрия (макар и не със светлини).

Като знак за това колко инженери са постигнали напредък в продължение на 30 години, GM се хвалел, че батериите в Silver Volt ще издържат 40 000 мили, преди да се наложи да бъдат заменени…