Volt на Chevrolet не е оригиналът, нито дори първият Volt от GM
През 80-те години на миналия век Electric Auto Corporation построил Silver Volt
По време на петролната криза през 70-те години на миналия век няколко електрически автомобила излязоха от бутикови автомобили. CitiCar / Comuta-Car / Comuta-Van бяха може би най-успешните и добре познати от този период. Въпреки малкият им пробег – под 40 мили, те стават ниша при превозните средства.
През 80-те години на миналия век Electric Auto Corporation построил Silver Volt, plug-in хибрид, базиран на Buick комби – 16 години преди GM EV1, по специален договор с General Motors.
Шасито на Silver Volt и части от екстериора са предоставени от Buick. Също така уникален в Silver Volt е включеният резервен генератор.
Очакваната висока цена (за времето) от 14 000 щ.д. вероятно е ограничила потенциалната аудитория за автомобила. 10 години по-късно Impact ще бъде представен на много фенове и EV1 ще доведе до началото на модерната ера на електрическия транспорт. Но наследството на Silver Volt живее в Chevrolet Volt.
CarType.com съобщава, че GM е построил флот от модела за тестване близо до Форт Лодърдейл, Флорида.
Electric Auto твърди, че Silver Volt има почти два пъти електрическия пробег на днешния Volt или 80-100 мили между зарядите на оловно-киселинния си батериен пакет. Пакетът позволява на батерията да бъде заредена до 80% за около 45 минути.
Silver Volt е оборудван като луксозен автомобил за 80-те години със сервоусилвател и спирачки, елзадвижвани прозорци и седалки, както и покрив от винил.
Автомобилът също имал малък „спомагателен двигател“, чиито спецификации са загубени във времето.
Колата имала климатик и отоплител и зарежда 12-волтовата батерия.
Тя има максимална скорост от 70 мили в час, което не е било толкова далече от нормата в онези дни.
В един ранен експеримент с гъвкави уретанови брони, вагонът имал нос с по-аеродинамичен осезаем клюн и издигащи се фарове. Такива уретанови носове и опашни части, предназначени да сведат до минимум щетите при нискоскоростни катастрофи, сега са близо до универсалната практика в автомобилната индустрия (макар и не със светлини).
Като знак за това колко инженери са постигнали напредък в продължение на 30 години, GM се хвалел, че батериите в Silver Volt ще издържат 40 000 мили, преди да се наложи да бъдат заменени…