Архив

Renault Megane RS Trophy (2019) – пионерни технологии

Първият модел R.S с мощност 300 к.с. и въртящ момент от 420 НмRenault-Megane_RS_Trophy-2019-1024-01

Ентусиастите могат да очакват още по-добри резултати и по-динамичен дизайн, тъй като новото Renault Mégane RS Trophy повишава гамата Renault Sport, като разширява семейството на версиите на Trophy, произведени от първото поколение на Mégane RS.

Новият модел Renault Mégane RS Trophy дебютира с новата версия на 1.8-литровия турбодвигател, осигуряващ увеличена мощност от 300 к.с. – първият модел R.S е произвел това ниво на мощност и въртящ момент от 420 Нм. Значителното увеличение на мощността до голяма степен се дължи на използването на пионерни технологии, особено за турбокомпресора и изпускателната система, които отново са първите в новия Mégane RS Trophy. Новият двигател може да се комбинира с шестстепенна ръчна или шестстепенна скоростна кутия EDC (Efficient dual-clutch).

Заедно с новото задвижване, множество допълнителни характеристики, насочени към ефективността, отличават Renault Megane RS Trophy от стандартните Mégane RS

Renault-Megane_RS_Trophy-2019-1024-0fВъз основа на шасито, което се отличава с по-твърдо окачване и диференциал с механично ограничено приплъзване Torsen®, Renault Mégane RS Trophy се допълва от предни спирачни дискове, специални 19-инчови джанти Jerez и високопроизводителни гуми Bridgestone, които са изключителни по-леки колела, като намаляват общото тегло с 8 кг.

За по-голяма подкрепа в New Mégane RS Trophy са опционалните нови предни седалки Recaro, покрити с тапицерия Alcantara® и разположени на 20 мм по-ниско за по-удобно шофиране.

Наличен в емблематичния Liquid Yellow, който е синоним на моделите Trophy, Renault-Megane_RS_Trophy-2019-1024-18новият Renault Mégane RS Trophy е допълнително разпознаваем с ивици, добавени към предния му спойлер.

Естествено, най-новото и най-мощното R.S. включва модерните технологии и иновациите на Renault Sport, които вече съществуват в Mégane R.S, включително системата за кормилно управление 4CONTROL и четири хидравлични амортисьори.

Макар и усъвършенстван за използване на писти и за да отговори на нуждите на ентусиастите, търсещи изключителност, новият Mégane RS Trophy остава напълно подходящ за ежедневна употреба и предлага такива функции като:

Способността да избирате различни режими на шофиране, като използвате системата Multi-Sense

Изключителните постижения на осветителната система RS Vision

Системата за телеметрия и събиране на данни, RS Monitor

Renault-Megane_RS_Trophy-2019-1024-07За първи път в новия Mégane RS 1,8-литровият турбо двигател с директно впръскване, получен от синергиите в Renault-Nissan Alliance, идва с подобрение, което му позволява да стигне 300 к.с. за първи път в RS диапазон. Въртящият момент също е увеличен, достигайки 420 Nm (+ 20Nm) с предавателната кутия EDC и 400 Nm с ръчна версия.

Повишената мощност осигурява по-добро ускорение, включително при високи обороти, докато въртящият момент – един от най-добрите в класа – допринася за удоволствието от шофирането и комфорта зад волана. Тези подобрени показатели са в съответствие с новия стандарт за контрол на емисиите Euro6d-Temp, който влиза в сила на 1 септември 2018 г.

За да се компенсира значителното увеличение на противоналягането на изгорелите газове, свързано с добавянето на филтър за частици, инженерите на Renault Sport се съсредоточиха по-специално върху ефективността на турбокомпресора чрез разгръщане на технология, директно от Формула 1.

Турбината, която се върти около 200 000 об./мин., сега е поставена на керамична лагерна система. По-лека, по-твърда и по-гладка от стоманата, керамиката спомага за намаляване на триенето. Всъщност тази технология намалява триенето с една трета в сравнение с традиционната система с лагери (маслен филм). Това от своя страна гарантира, че турбото може да се върти по-бързо, като помага за ускоряване и реагиране.

В допълнение към турбото, новата система за изгорели газове е втората област, в която е подобрена производителността на двигателя на новото Renault Megane RS Trophy. Задният шумозаглушител е снабден с механичен вентил, който позволява регулиране на шума на двигателя. Още веднъж това е първото в серията RS.

Подобно на новия Mégane RS, версията на Trophy се предлага с два вида шестстепенна скоростна кутия: ръчна или EDC с предавки, монтирани на волана. С предавателната кутия EDC, максималният въртящ момент е сега 420Nm. Шасито, най-доброто от Renault Sport е още по-приспособено към спортното шофиране. В сравнение със спортното шаси, то включва: Torsen® механичен диференциал с ограничено приплъзване, чието ново калибриране позволява по-прецизно влизане в ъглите и подобрено сцепление при излизане от ъглите. 25% по-твърди амортисьори, 30% по-плътни пружини и 10% по-здрави защитни прегради.