Архив

Bollinger B1 – електрически всъдеход с опростена конструкция

Мощността достига 360 к.с. и моделът може да измине до 320 км с едно зарежданеBollinger-B1-front-3-750x488

Младата американска компания Bollinger Motors официално представи своя първи модел – електрическия всъдеход Bollinger B1, който прави впечатление с максимално опростения дизайн както на екстериора, така и на интериора. B1 бе показан на частно медийно събитие от Classic Car Club в Манхатън,

В основата на модела е алуминиево шаси, оборудвано с два електромотора – по един на всяка ос. Те произвеждат общо 360 к.с., като може да се зареждат от батерии с капацитет 60 или 100 кВт/ч. В първия случай пробегът е 193 км, а във втория – 320. Зареждането на акумулаторите отнема между 7 и 12 часа, но при използването на специална зарядна станция е нужен около час.

От компанията-производител твърдят, че всъдеходът ускорява от 0 до 100 км в час за 4,5 секунди и достига 204 км в час imghмаксимална скорост. Предполагаемият полезен товар е от 2,8 тона. Шасито на електрическия камион B1 е изработено от алуминий и тежи само 134 килограма. Готов за употреба с батерии, електрическият камион B1 тежи едва 1,8 тона. В оборудването на Bollinger B1 влиза хидропневматично окачване, благодарение на което клирънсът се изменя от 20 до 50 см.

В допълнение към две врати ще има и четири врати с по-дълга база. За тази цел междуосието се разширява с почти 23 сантиметра. С увеличаването на дължината до обща дължина 4.04 метра, B1 получава не само две допълнителни врати, но и още 170 литра повече товарно пространство. Приликите с Land Rover Defender са несъмнени, дори и при варианта като пикап.

Bollinger-B1-front-2Bollinger B1 ще се продава в САЩ В средата на 2019 г. износът ще започне през 2020 г.

Компанията Bollinger Motors е основава през 2004 г., като все още търси спонсори Bollinger-B1-rearза пускането на първия си модел в историята си. На премиерата на електрическия B1 в Ню Йорк неговите създатели бяха убедени, че могат да се включат в производството с off-roader.

Автомобилът може да превозва четирима пътници, като разполага с две багажни отделения, разположени в предната и задната част. Ако втората част от каросерията бъде свалена, а задните седалки – прибрани, машината се превръща в пикап.

Автомобилът няма никакви помощни системи и дори липсват предпазни възглавници…