Архив

Хайлайф: Електрическият Jaguar на Хари и Меган на Кралската сватба

E-type Zero е базиран на серия от типа E1 от 1968 г.jaguar_etype_zero_press20178.0

Източник: Jaguar Land Rover

Кралската сватбена кола, с която принц Хари и Мегън напуснаха замъка Уиндзор, беше изцяло електрическият тип E на Jaguar Classic, разкрит за пръв път през 2017 г. на събитието Tech Fest в Лондон, като марката обеща, че всички нейни автомобили ще бъдат електрически до 2020 г.

По-рано през деня Меган пристига в замъка Уиндзор във Phantom IV на кралицата от 1950 г., който е направен за Елизабет II, когато тя все още била принцеса.

E-type Zero е базиран на серия от типа E1 от 1968, която в някакъв момент е била снабдена с американски V8 двигател. Колата е възстановена и преобразувана в електрическа в новата щабквартира на JLR Classic в квартал Ковънтри.

Чрез поставянето на литиево-йонната батерия, където е бил известният шестцилиндров XK двигател, а електрическият мотор с мощност 220 кВт и редукторното предавка точно зад него – вместо четирите скорости, E-type Zero запазва почти същата динамика като оригинала. Нов профуксов съединител свързва електрическото задвижване с оригиналния диференциал и окончателното задвижване.

jaguar_etype_zero_press20175Ефективността се подобрява при оригиналния модел с 246 к.с., с време от 0-60 км в час за 5.5 секунди, с една по-бързо. Въпреки че е със същата аеродинамика и окончателно задвижване, максималната скорост е подобна, ограничена до 100 мили в час. Автомобилът достига тази максимална скорост за 10 секунди, с шест секунди по-бързо от времето на оригинала от 0-100.

Важно е да се отбележи, че чрез поставянето на батерията и новия задвижващ механизъм в пространствата, заети преди това с оригиналния двигател и скоростната кутия, Zero може да се превърне обратно в оригиналната спецификация без структурни промени. Всъщност, каросерията и интериорът на Zero са непроменени, с изключение на LED фаровете (за подобряване на енергийната ефективност) и ревизираните инструменти и таблото.

Също така, електрически задвижващ механизъм с форма на XK може да бъде монтиран и към всеки друг Jaguar, jaguar_etype_zero_press20173първоначално оборудван с двигателя XK – XK120, XK140, XK150, XJ6, Mk2, MkXI, S-тип, 420, Daimler Double Six и дори Daimler DS420, в които двигателят XK е живял до 1992 г.

jaguar_etype_zero_04Разбира се, Zero няма този характерен гърлен рев на оригиналите, а пробегът му е ограничен до претендирания „истински свят“ на 170 мили според JLR, но това е интересен проект, на който режисьорът на JLR Classic Тим Ханинг казва:“Тази уникална комбинация създава удивително усещане за шофиране. Очакваме с нетърпение реакцията на нашите клиенти, докато разследваме въвеждането на тази концепция на пазара.“

Zero използва технологията, разработена за новия Jaguar I-Pace, която се пуска в продажба през 2018 г. Jaguar заяви, че решението дали Zero ще влезе в нискосерийно производство ще зависи изцяло от интереса на клиентите. Подозираме, че интересът на клиентите е нараснал.

Можете да видите повече на сайта Jaguar Land Rover Classic Works.