Българската Sin Cars планира публично финансиране
Даскалов: „Целта ни е многофункционален малък градски автомобил“
Bloomberg
СОФИЯ – Sin Cars, български производител на състезателни автомобили, които се състезават в серията GT4 за европейски шампионати за аматьори, планира да стане с публично финансиране и да разшири пазара на електрически автомобили.
Автомобилът, който се бори с марките като Porsche, Aston Martin и Maserati, се стреми да събере около 11.7 млн. долара от първоначалното публично предлагане на Българска фондова борса следващата година, заяви собственикът на Sin Cars – Росен Даскалов, в Дунавския град Русе, България.
„Нашата цел е да продаваме многофункционален малък градски автомобил, който ще се използва за куриерски доставки, таксиметрови услуги, транспорт“, каза Даскалов. „Европейските градове се нуждаят от този вид транспорт, а градските центрове скоро ще бъдат затворени за дизеловите автомобили. Китай е далеч и можем да предложим по-добро качество.“
Компанията, която беше създадена преди пет години, представи изцяло електрическия модел S1 на тазгодишното автомобилно изложение в Женева, което има начална цена от 40 000 евро (45 400 евро).
Но пътуването с EV извън градовете, дори и с изчислен диапазон от 500 км, може да е предизвикателство, тъй като все още няма надеждна мрежа от зареждащи станции в повечето европейски държави, според Даскалов. И все пак има пазарна ниша за малки електрически градски коли, „където по-ниската скорост и диапазон позволяват по-ниски производствени разходи“, казва той.
Новата електрическа платформа L-City, за която avtosalon.bg писа, може да се модифицира и ще бъде представена в Женева през следващата година. Тя ще се предлага в няколко модификации, вариращи от малки товарни камиони до леки автомобили. Ще се конкурира със сходни технологии, произведени от компании като Piaggio & C и Polaris Industries. С пробег от 150 км ще има основна цена от около 10 000 евро, каза Даскалов.
Производствената линия на L-City е проектирана с годишен капацитет от около 20 000 автомобила, който ще бъде насочен
към европейския пазар. Началото на серийното производство е планирано за 2020 г.
„Моята мечта е да правя 30-40 коли на ден, което е реалистично за пазара, на който сме фокусирани – големите градове в Европа“, каза Даскалов.
Изпълнителният директор, който е запален състезател, възнамерява да предложи около 40% от акциите си в дружество със специална цел за финансиране на производствена линия за малки EV.
Sin, която произвежда около 50 потребителски състезателни автомобила годишно за клиенти в САЩ, Южна Америка и Австралия, вижда тазгодишните продажби на стойност около 2,3 млн. долара.
С относително високи умения и ниски разходи за труд след падането на комунизма, Източна Европа се превърна в дом на много производители на автомобили, доставчици и суровини. В България, която се присъедини към Европейския съюз през 2007 г., около 150 завода, произвеждащи части за водещи световни производители на автомобили, допринасят с 4.5% за икономическата активност на черноморския народ и индустрията в София.