Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Volvo и китайският Baidu ще правят EV с автономия на ниво 4

Китай иска да стане най-големият пазар за автономни коли105544539-1541053234347gettyimages-1027529722.530x298

Automotive News Europe

Volvo Cars и китайският интернет гигант Baidu се споразумяха съвместно да разработят електрически автомобили, способни на автономно шофиране на ниво 4, с цел да ги произвеждат за Китай.

Компаниите обявиха сделката на събитие в Китай наскоро, без да разкриват финансови подробности.

Това е последният ход на Volvo да се превърне въ в водещ играч в сектора на роботакси. Миналата година Volvo сключи споразумение с Uber, за да продаде до 24 000 XC90, които ще станат част от първите роботаксита на флотата на компанията.

„Предприехме още една крачка напред, като показахме, че сме сериозни в сегмента на роботакситата“, каза Хакън Самюелсон – CEO на Volvo, за Automotive News Europe преди официалното обявяване на сделката. „Тъй като няма да бъдем оператор в сектора, ще бъдем много компетентен доставчик на автомобили, които са съвместими с програмните пакети“.

Автоматиката на ниво 4, в съответствие със SAE International, включва превозни средства, които могат да изпълняват всички критични за безопасността функции по време на пътуване без участие на водача, с изключение на определяне на посоката или навигация.

С Baidu това означава, че превозните средства на Volvo ще бъдат приспособени да работят с автономната софтуерна платформа за шофиране Apollo на технологичната компания.

Baidu_CampusМиналата година Baidu решиха да направят Apollo достъпна за трети страни в опит да ускорят развитието на системата, за да се конкурират по-добре с американските компании като Tesla и Waymo. През юли Baidu обяви също така, че е подписала меморандум за сътрудничество с BMW, за да му даде достъп до платформата Apollo. Преди дни Ford и Baidu стартираха двугодишен проект за изпитване на автономни превозни средства по китайски пътища, докато китайската FAW Group и нейната марка Hongqi или „Червеният флаг“, марка, използвана от политическия елит на Китай, работи с Baidu за пускането на напълно автономна пътническа кола следваща година.

Volvo обяви през юни, че иска нейните автономни автомобили да бъдат една трета от продажбите й в световен мащаб до 2025 г. Самюелсън каза пред ANE, че „значителна“ част от този брой ще бъде продадена на фирми с роботаксита.

„Те ще бъдат автомобили, които са съвместими със софтуера, от който и да е големите играчи в тази област“, каза той. Изпълнителният директор очаква Baidu да бъде лидер в Китай, а Uber ще бъде силен в Северна Америка. „Но в сегмента има още няколко, които също могат да бъдат партньори за нас в бъдеще“, добави той, без да разясни.

Очаква се роботакситата да провокират използването на автономна технология за шофиране, в която автомобилната индустрия е на път да харчи 20 млрд. долара,  които се предвиждат да дтана  30 млрд. до 2022 г., смятат анализаторите.

Китай е готов да се превърне в най-големият единен пазар за автономни автомобили с обем от 14,5 млн. до 2040 г., съобщиха от компанията. Според данните на маркетинговия изследовател IHS Markit, се очаква общо 33 млн. автономни автомобила да бъдат продадени в световен мащаб до тогава.

Самюелсън също така посочи, че крайният продукт Baidu-Volvo може да изглежда много различно от това, което е на пътя днес. „Трябва да обмислим възможни адаптации към формата на тялото, което предвиждаме“, каза той. „Възможно е да се направи нещо, специално пригодено за този пазарен сегмент“.