Архив

Daimler инвестира $170 млн. в следващото поколение батерии на Sila Nano

Автомобилостроители продължават да влагат пари в технологии на батериите за електромобили_102136642_gettyimages-912904396

През изминалата година автомобилопроизводителите и фирми инвестираха над 1,3 млрд. долара в технологии за съхранение на енергия.

Sila Nanotechnologies спечели още $170 милиона корпоративни средства за разработване на модерни батерии, които подобряват производителността на електрическите превозни средства и потребителската електроника.

Стартирането на Alameda, Калифорния, основано през 2011 г., търси да комерсиализира нов набор от високоефективни силициеви анодни материали, които биха могли да заместят често използваните графити в анодите на литиево-йонните батерии.

Последното финансиране от Daimler AG заедно с 8VC на Джо Лонсдейл, се присъедини към по-ранните инвеститори Sutter Hill Ventures, Bessemer, Samsung, In-Q-Tel, Matrix Partners, Changwei Capital, Next47и китайския производител на батерии. Amperex.

Sila прави редица твърдения на своя уебсайт и в прессъобщенията си за висок жизнен цикъл, висока енергийна плътност и ползване на своя продукт в  „милиони“ потребителските устройства тази година.

Компанията има реномирани инвеститори и основополагащ екип със силни родословни батерии. Главният изпълнителен директор Джийн Бердичевски напр. беше служител № 7 в Tesla, където работи по разработването на батерийната система за Roadster.

Експертът по батериите Дейвид Снидакър от Dosima Research заяви пред GTM: „Наскоро се появи нов клас силициеви анодни технологии, базирани на частици от порест силиций. Тези порести силициеви частици имитират конвенционалните графитни частици, като осигуряват по-висока механична стабилност и по-ниска повърхностна площ, като същевременно позволяват по-висока енергийна плътност.“

Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door_Edition_1-2019-1024-01Това е новият клас материали, които Sila развива. Силицият съхранява повече енергия от традиционните графитни аноди и така могат да бъдат изградени по-тънки аноди, които ускоряват зареждането, без да жертват енергийната плътност.

Това вливане на пари ще позволи на Sila да изгради производствено съоръжение в Силиконовата долина, тъй като работи за свързване на своите продукти с големи производители на батерии.

Ще заменят ли батериите двигателя с вътрешно горене? Не и без „фундаментални пробиви в съхранението на енергия“, според Бердичевски в предишно интервю.

Sila изглежда е доставчик на материали, а не производител на батерии. Това поставя компанията като доставчик на компоненти в силно конкурентна и бързо комерсиализираща се сделка с понижаване на средните продажни цени. Това са трудни бизнес условия за стартиране – но ако претенцията на фирмата за 40% подобрение на производителността е реална, тогава много производители на автомобили ще се интересуват да научат много повече за технологията на Sila.

Винаги е имало малко несъответствие между очакванията на инвеститорите и новите технологии за батериите. Изправени пред суровата реалност на термодинамиката, стартиращите батерии трябва да положат огромни усилия във времето, за да увеличат производителността си.

Въпреки предизвикателствата пред науката за батериите и производството, автомобилопроизводителите и фирмите за рисков капитал са инвестирали повече от 1.3 млрд. долара в технологии за съхранение на енергия миналата година, според Wood Mackenzie Power & Renewables.

Solid Power, финансирана от инвеститори като Hyundai и Samsung, твърди, че нейната технология осигурява „значително по-висока енергия от конвенционалните литиево-йонни“, като същевременно намалява разходите.

Миналата година QuantumScape е финансирала 100 млн. долара за своята твърда батерия, която елиминира течния електролит, характерен за днешните батерии. Инвеститорите включват Kleiner Perkins, Prelude Ventures, Lightspeed, Capricorn и Khosla Ventures.

Sion Power работи с модерни батерии от десетилетия и твърди, че системата от литиево-серни материали има най-високите теоретични гравиметрични и обемни енергийни плътности на всяка батерия.

Prieto Battery разработва триизмерна литиево-йонна структура за увеличаване на енергийната плътност и цикъла на живот с финансиране от Stanley Ventures и Intel.

Китайският разработчик и производител на литиево-йонни батерии Farasis получи инвестиция от $790 млн. миналата година. Китайската Skio Matrix вложи $159 млн. за литиево-йонна батерия и EV развитие.

Бързият растеж на една жизнеспособна индустрия за електромобили води до напредналата индустрия на батериите и до нови висоти в приходите и технологичния напредък. Ето защо рисковите капиталисти са готови да инвестират в батерии.

Различните прогнози на пазара за електрически автомобилни акумулатори до 2025 г. варират от 36 млрд. до 125 млрд. долара годишно. Бердичевски е категоричен, че производителността и цената на електрическите превозни средства ще зависят от самата батерия.