Пазарът на електрически превозни средства
Пазарът на електрически превозни средства се очаква да достигне 27 милиона бройки до 2030 г. от приблизително 3 милиона бройки през 2019 г. Насърчават се инвестициите, направени от правителствата по целия свят, за да се увеличи приемането на електрически превозни средства, създавайки възможности за производителите да разширят своите приходи и географско присъствие.
Предвижда се европейският пазар да има стабилен растеж, благодарение на добре развитата инфраструктура за електрически превозни средства, докато пазарът в Азиатско-Тихоокеанския басейн е най-бързият поради силното присъствие на големи производители на електрически превозни средства. Първоначалните високи разходи и липсата на стандартизация на станциите за зареждане обаче могат да възпрепятстват растежа на световния пазар на електрически превозни средства.
Очаква се сегментът на средни цени да бъде най-бързо растящият пазар на електрически превозни средства. В Азиатско-Тихоокеанския регион Китай е една от водещите страни за превозни средства на средни цени. Компании като BYD, Smart и Great Wall Motors произвеждат сравнително по-евтини автомобили.
През юли 2018 г. Great Wall Motors обяви партньорство с BMW Group за производство на електрически автомобили MINI в Китай. През декември 2018 г. компанията пусна новия си водещ автомобил под новата си марка електрически автомобили „ORA“: ORA R1. Малкият градски автомобил ще струва само 8 680 щатски долара, след стимулиране, с пробег от почти 200 мили. Също така, утвърдени автомобилни производители като Hyundai, General Motors, Honda и Nissan произвеждат EV на средни цени, за да придобият по-голям пазарен дял.
FCEV имат по-добра икономия на гориво и могат да изминат около 300-400 мили с пълен резервоар за гориво. Времето за зареждане на автомобили с горивни клетки е около 3 до 5 минути. Това прави FCEV идеалната възможност за транспорт по определени или фиксирани маршрути. Въпреки това, наличието на инфраструктура като бензиностанции, съоръжения за производство на водород и поддържаща технология за горивни клетки е минимална в световен мащаб поради значителните разходи за натрупване на горивни клетки и система. Страни като Япония и Южна Корея обаче инвестират в развитието на FCEV. Например Япония има за цел да създаде 900 станции за зареждане с водород и 800 000 автомобила с горивни клетки до 2030 г. В Южна Корея Министерството на икономиката на знанието също полага усилия за популяризиране на горивните клетки в страната.
Очаква се пазарът на електрически превозни средства в Азия Тихия океан да регистрира най-бързия растеж през прогнозния период
Очаква се пазарът в Азиатско-Тихоокеанския регион да стане с най-бърз растеж, следван от Европа и Северна Америка. Този регион има силно присъствие на производители като BYD, BAIC, SAIC и Geely. Освен това регионът има висока степен на възприемане на технологиите. Очаква се увеличаващото се търсене, намаляването на въглеродните емисии и разработването на по-модерни и бързи зарядни станции, които да ускорят растежа на пазара на електрически превозни средства.
Глобалният пазар на електрически превозни средства е доминиран от големи играчи като Tesla (САЩ), BYD (Китай), BMW (Германия), Volkswagen (Германия) и Nissan (Япония). Тези компании имат силни дистрибуторски мрежи на глобално ниво. Освен това тези компании предлагат богата продуктова гама на пазара на електрически превозни средства. Тези компании приемат стратегии като разработване на нови продукти, сътрудничество и договори и споразумения за поддържане на пазарната си позиция.
През март 2019 г. Tesla пусна изцяло своя електрически модел Y, който може да превозва седем пътници и техния товар. Той има два независими електрически двигателя, които дигитално контролират въртящия момент към предните и задните колела – за по-добро управление, сцепление и контрол на стабилността.
През юли 2018 г. Tesla сключи сделка с китайските власти за изграждането на нов автомобилен завод в Шанхай, първата му фабрика извън САЩ, която ще удвои размера на глобалното производство на производителя на електрически автомобили.
През април 2019 г. Nissan обяви, че новият Nissan Leaf ще бъде продаван в Индонезия и Филипините до 2020 г., подчертавайки ангажимента на Nissan за електрификация в региона.