Архив

Новите литиеви мини могат да намалят цените на батериите

Може да има по-евтини батерии в краткосрочен план

Гъвкав твърд материал на батерията Fisker

Гъвкав твърд материал на батерията Fisker

greencarreports.com

Автопроизводителите продължават да изразяват опасения относно доставката на суровини за акумулатори на електрически автомобили.

Доклад на Bloomberg предполага, че  реалността може да се подобри. Достатъчно нови литиеви доставки излизат наяве, така че минните компании смятат, че ще последва спад на цените. Докато автопроизводителите подготвят нови електрически модели, те не могат да очакват достатъчно бързо промени в минното дело.

В доклада се отбелязва, че се очаква доставките на литий от Австралия да нараснат с 23 процента през следващите две години, тъй като от 2017 г. компаниите откриха шест нови литиеви мини, за да отговорят на очакваното нарастващо търсене на електрически автомобили в Китай, Европа и САЩ.

До 2030 г. доставчиците очакват десетократно увеличение на търсенето на литий за батерии. Никоя нови коли все още се очакват. Но новите доставки на литий вече започват да се предлагат онлайн. Това е предизвикало 30-процентов спад на цените на литиевия оксид, като почти ще се утрои до средата на 2025 г. от 2018 г., според Bloomberg New Energy Finance.

Цените на лития в Южна Америка могат да паднат от 10 000 долара на тон до между 7 000 и 8 100 долара, се отбелязва в доклада. Това може да доведе до по-евтини батерии в краткосрочен план, въпреки че автомобилни производители като Tesla и Volkswagen остават загрижени за дългосрочните доставки.

Въпреки това растежът на продажбите на електромобили спадна в Китай, след като страната намали стимулите за закупуване на EV-та и въведе нови мерки за ограничаване на броя на компаниите, които ги правят. Пазарът на EVs в Китай нарасна с 90 процента през първото тримесечие на 2019 г. спрямо същото тримесечие през 2018 г. Но след това растежът се забави до около половината от този темп.

В САЩ продажбите на електрически автомобили през 2018 г. се удвоиха до голяма степен след въвеждането на Tesla Model 3. Продажбите на други електрически автомобили останаха бавни, докато някои популярни модели като Chevrolet Bolt EV отпаднаха.

Нова вълна от електрически автомобили започва да пристига, включително Jaguar I-Pace и Audi E-tron quattro, но засега те са скъпи и продавачите им не са големи. А нови EV-та от Hyundai и Kia, включително Hyundai Kona Electric и Kia Niro EV и Soul EV, са само в малки количества.

Volkswagen планира да пусне 22 милиона нови електрически автомобила в 70 нови електрически модела до края на следващото десетилетие. Но тези модели все още не са тук. Първият, хечбекът VW ID 3, вече се забави до началото на 2020 г. BMW планира 13 нови електрически автомобила до 2023 г., както и 12 нови плъгини хибриди. По същия начин Daimler има планове за 10 нови електрически автомобила до 2022 г.