Архив

Хамбург, Германия, разполага с първия си автономен автобус

Градът е пионер в иновативните решения за мобилностHEAT-Presentation_-left-right-Henrik-Falk-CEO-HOCHBAHN-Natalie-Rodriguez-Project-Manager-HOCHBAHN-Senator-Michael-Westhagemann-800x532

Източник: cleantechnica.com

Има само пет спирки по трасето с дължина 1,8 километра в Хафбург. Първоначално единственият пътник ще бъде придружител, който може да поеме контрола, ако е необходимо. Първият автономен совалков автобус в Хамбург започва пробното си движение следващия месец.

До средата на 2020 г. той трябва да започне да превозва пътници. Има място за до десет души. До откриването на Световния конгрес на ITS през октомври 2021 г. микробусът трябва да работи автономно (без придружител) в съответствие със спецификациите на ниво 4 от SAE.

„Автономното шофиране ни предлага перспектива за създаване и предоставяне на особено атрактивни предложения за мобилност. Особено за моменти от деня или части от града, където конвенционалните решения за обществен транспорт достигат своите граници и по този начин не са достатъчно атрактивни, за да мотивират хората да преминават на него от частни автомобили“, казва Хенрик Фолк, изпълнителен директор на Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN).

„На световния конгрес на ITS през 2021 г. ще използваме HEAT и много други проекти, за да докажем, че Хамбург е пионер в иновативните решения за мобилност“, добавя Майкъл Уестхагеман, сенатор за икономика, транспорт и иновации в Хамбург.

Според прессъобщението „В първата фаза микробусът ще се движи по улиците Am Dalmannkai, Großer Grasbrook, Am Sandtorkai и Am Sandtorpark. По този маршрут автомобилът първо ще бъде тестван за автономно преминаване на кръстовището на Am Dalmannkai и Großer Grasbrook, както и как комуникира със сензори по трасето и контролния център. Във втората фаза микробусът ще работи и на Am Kaiserkai и по този начин ще се движи директно покрай филхармоничната зала в Хамбург.

„HEAT цели да покаже как превозните средства, оборудвани с автономни функции на шофиране, могат да бъдат правилно и безопасно одобрени и експлоатирани. Това е нова територия. По време на тестовите операции ще видим как трябва да се разработят и адаптират законите за движението към тази нова ситуация. HEAT ще даде импулси за необходимите закони “, казва Матиас Хартвиг, ръководител на проекта в Института за опазване на климата, енергията и мобилността (IKEM).